ads

تضعیف منافع چین، پیامدهای وخیمی در پی خواهد داشت

هوآ چونیینگ سخنگوی؛ وزارت خارجه چین روز چهارشنبه گفته است که رویدست‌گرفتن تحریم‌های کانگرس ایالات متحده‌ علیه چین در پیوند به معضل ایغورها، بر همکاری‌های دو کشور ایالات متحده امریکا و چین در بخش‌های مهم، تاثیر می‌گذارد.

نویسنده: Abdul Malik Atash
13 قوس 1398
تضعیف منافع چین، پیامدهای وخیمی در پی خواهد داشت

هوآ چونیینگ سخنگوی؛ وزارت خارجه چین روز چهارشنبه گفته است که رویدست‌گرفتن تحریم‌های کانگرس ایالات متحده‌ علیه چین در پیوند به معضل ایغورها، بر همکاری‌های دو کشور ایالات متحده امریکا و چین در بخش‌های مهم، تاثیر می‌گذارد. او در ادامه گفته است، هیچ‌کس نباید برای حمایت از منافع خود، عزم پیکینگ را نادیده بگیرد. هوآ چونیینگ در پاسخ به این سوال که چه اقدامات احتمالی انتقام‌جویانه روی دست خواهند گرفت، گفت: «هرکسی که منافع چین را تضعیف کند، قیمت‌اش را پرداخت خواهد کرد.» اما توضیح نداد که چه قدم‌های مشخصی را روی دست گرفته خواهد شد.
مجلس نماینده‌گان ایالات متحده امریکا قبل از این لایحه‌ای را طرح کرده بود که در حال حاضر باید آنرا مجلس سنای این کشور تصویب کند. براساس این لایحه حکومت رییس جمهور ترامپ موظف است تا در صورت سوءاستفاده و بدرفتاری با اویغورها، تحریم‌هایی علیه مقامات ارشد چین وضع کند و علاوه براین صادرات از این کشور را ممنوع گرداند. چین همواره هرگونه بدرفتاری با اویغورها را انکار کرده و تأکید نموده است که اردوگاه‌های آموزش‌های حرفه‌ای را به ایغورها ایجاد می‌کند.
در جریان مناقشه‌ی تجاری میان ایالات متحده امریکا و چین، دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده لایحه‌ای را به منظور حمایت از اعتراض‌کننده‌گان منتقد حکومت در هانگ کانگ نیز تصویب کرد که منجر به خشم بیشتر مقام‌های چینی گردیده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA