ads

ادعاهای بی مدرک پاکستانی ها

رحمان ملك وزير داخله پاكستان اخيرا در مصاحبه خويش گفته است كه ملا فضل الله يكي از رهبران طالبان پاكستاني در حال حاضر در مناطق مرزي ولايت كنر زندگي مي كند. رحمان ملك كه گفته مي شود حالا تابعيت انگلستان را دارد مي گويد  وي فکر می کند که عناصری در داخل حکومت افغانستان یا خارج از آن وجود دارند كه  از ملافضل الله رهبر طالبان پاكستاني حمایت می کنند. اما وزير داخله پاكستان هيچ نوع شواهدي برای اثبات ادعای خود و تفصیلات بیشتر در اين مورد ارایه نكرده است .

نویسنده: The Killid Group
18 اسد 1391
ادعاهای بی مدرک پاکستانی ها

رحمان ملك وزير داخله پاكستان اخيرا در مصاحبه خويش گفته است كه ملا فضل الله يكي از رهبران طالبان پاكستاني در حال حاضر در مناطق مرزي ولايت كنر زندگي مي كند.

رحمان ملك كه گفته مي شود حالا تابعيت انگلستان را دارد مي گويد  وي فکر می کند که عناصری در داخل حکومت افغانستان یا خارج از آن وجود دارند كه  از ملافضل الله رهبر طالبان پاكستاني حمایت می کنند. اما وزير داخله پاكستان هيچ نوع شواهدي برای اثبات ادعای خود و تفصیلات بیشتر در اين مورد ارایه نكرده است .

وزير داخله پاكستان گفته است ،ملا فضل الله كه بخاطر تبليغاتش از طريق راديو بنام ملا اف ام مشهور مي باشد به همان اندازه برای پاکستان خطرناک است که شبکهء حقانی برای افغانستان می باشد. زيرا به گفته وي ملا فضل الله دهشت افگنی را تقویت می بخشد، مردم را جلب و جذب می كرده و پلان طرح مي كند تا در پاكستان حملات را به راه بيندازد.

اين درحاليست كه حکومت افغانستان اين ادعای هاي پاکستان كه ملا فضل الله در افغانستان است را رد کرده می گوید: پاکستان می خواهد آفتاب را با دو انگشت پنهان سازد. در حاليكه تروریستان همه  در پاکستان مستقر بوده وافغانستان را نا امن ساخته اند.

حال پرسش به ميان مي آيد در صورتيكه افغانستان از ملا فضل الله يكي از رهبران طالبان پاكستاني حمايت نداشته و وي در افغانستان وجود ندارد پس اين ادعاي پاكستان براي چه ميتواند مطرح شود.

چنانچه روشن است كه درست یک روز پس از سفرصدراعظم پاکستان به کابل، ولسوالي دانگام ولایت کنر شاهد فرود آمدن 300 فير راكت از خاک پاکستان بود.كه فير اين راكت ها يك بار ديگر باعث افزايش تنش در روابط كابل اسلام آباد گرديد و مقامات حكومت افغانستان به صراحت گفتند ديگر از فير راكت بر خاك افغانستان از سوي پاكستان به ستوه آمده اند. همچنان مقامات حكومت افغانستان گفت اند كه شواهد و مدارك كافي در دست دارند كه اين حملات راكتي بر خاك افغانستان از سوي نظاميان پاكستاني صورت مي گيرد.

هرچند پاكستان در نخست اين ادعاي حكومت افغانستان را رد مي كرد اما بلاخره يك مقام حكومت پاكستان پذيرفت كه اين حملات از سوي نظاماين آنها صورت گرفته است . پس در يك تحليل ميتوان گفت كه وزير داخله پاكستان خواسته است با اين ادعايش به نحوي حملات راكتي نظاميان خويش بر ولايت كنر را مشروعيت بخشد.

از بعد ديگر ميتوان گفت كه مقامات پاكستاني با اين ادعاي شان كه شماري از حلقات حكومت افغانستان از ملا فضل الله يكي از رهبران تحريك طالبان پاكستاني حمايت دارند خواسته اند تا آن فضاي بد گماني اي كه جامعه جهاني نسبت به پاكستان منحيث كشور تمويل كننده و پناه دهنده اي تروريستان دارند، آنرا ترميم كرده و نشان دهند كه نه تنها در خاك پاكستان بلكه با وجود قوت هاي كشور هاي خارجي در كشور حتي در افغانستان نيز زمينه براي فعاليت ها و پناه گاه هاي تروريستان وجود دارد، پس اينكه پاكستان مي گويد در مبارزه با گروه هاي تروريستي مستقر در پاكستان كه باعث نا امني در افغانستان مي شوند ناتوان است درست و ادعاي بجا مي باشد.

و در تحليل اخر ميتوان گفت كه پاكستان با اين ادعايش كه شماري از حلقات در درون ويا خارج از حكومت افغانستان از ملا فضل الله حمايت دارند خواسته است تا جامعه جهاني را نسبت با حكومت افغانستان نيز بد گمان سازد و به نحوي نشان دهد كه در درون حكومت افغانستان هستند كسانيكه از گروه هاي هراس افگن و تروريستي حمايت مي كنند.

حالا ميتوان گفت كه پاكستان با اين تير خويش خواسته است سه نشان را مورد هدف قرار دهد، اما اين بر حكومت افغانستان و جامعه جهاني است تا چنين تير هاي پاكستان را در هوا خنثي سازند و ديگر فريب بازي دوگانه اي پاكستان را نخورند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA