ads

رئیس جمهور: کلانترین خطر برای آینده افغانستان بیلانس واردات است

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در چهارمین کنفرانس ملی شهری گفت که کلانترین خطر برای آینده افغانستان بیلانس واردات است.

نویسنده: abdali
27 عقرب 1396
رئیس جمهور: کلانترین خطر برای آینده افغانستان بیلانس واردات است

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در چهارمین کنفرانس ملی شهری گفت که کلانترین خطر برای آینده افغانستان بیلانس واردات است.

آقای غنی در این کنفرانس که امروز(شنبه) برگزار شد، گفت که بیشتر از دو میلیارد دالر مواد غذایی وارد می کنیم و بیشتر از یک میلیارد دالر مواد ساختمانی وارد می‌کنیم، هیچ کدام این مواد ضرور نیست که از خارج وارد شوند.

او، بر مدیریت زمین، ایجاد پارک‌های صنعتی و سپردن آن به سکتور خصوصی تأکید ورزید و همچنان گفت که باید کیفیت ساختمان‌های رهایشی افزایش و قیمت‌ها کاهش یابد.

رئیس جمهور، از سرمایگذاران افغان خواست تا در بخش‌های مختلف سرمایگذاری کنند.

رئیس جمهور خطاب به سرمایه‌گذاران کشور گفت:”  ۲۵ درصد ترجیح را برای تان تعهد کرده ایم، شما سرمایه گذاری نمائید، در هر پروژه ملی و هر قرارداد ملی، اولویت برای شما داده می شود.”

رئیس جمهور غنی در چهارمین کنفرانس ملی شهری گفت که ظرفیت طرح و دیزان باید به صورت اساسی در افغانستان ایجاد شود و بالای متخصصین باید سرمایه گذاری صورت بگیرد.

او در مورد فرهنگ شهر نشینی همچنان گفت “تا زمانی که ما به شهروند مبدل نشویم، صاحب شهر نمی شویم و تا وقتی که نظافت را جز ایمان خود ندانیم، همانگونه که بالای ما امر شده است، شهر خود را نظیف نگهداری کرده نمی توانیم.”

چهارمین کنفرانس ملی شهری روز شنبه در ارگ ریاست جمهوری افغانستان با حضور رئیس جمهور غنی، مقام‌های بلند رتبه دولتی، نمایندگان سکتور خصوصی و فعالان مدنی آغاز گردید و برای دو روز دیگر نیز در پوهنتون پولی تخنیک کابل، ادامه می‌یابد.

سید سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی و مسکن افغانستان گفت آجندای چهارمین کنفرانس ملی شهری، مدیریت منابع آبی، محیط زیست، زلزله و مواد ساختمانی، شهرسازی و مسکن، زیربنا و ترانسپورتیشن، اقتصاد و فرهنگ شهری، حوادث طبیعی و مدیریت بحران است.

سومین کنفرانس ملی شهری به تاریخ ۱۷ و ۱۸ ماه عقرب سال گذشته خورشیدی در کابل برگزار گردیده بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA