ads

افغانستان در پیوند به مرگ الکعبی با امارات متحده‎ی عربی ابراز همدردی کرد

مقام‎های افغانستان در پیوند به مرگ جمعه محمدعبدالله الکعبی، سفیر امارات متحده‎ی عربی در کابل، با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی و غم‎شریکی کردند. الکعبی که در انفجاری در مهانسرای والی کندهار در 21 ماه جدی زخمی شده بود، روز چهارشنبه درگذشت. دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در اعلامیه‎ای در این باره گفته است […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
28 دلو 1395
افغانستان در پیوند به مرگ الکعبی با امارات متحده‎ی عربی ابراز همدردی کرد

مقام‎های افغانستان در پیوند به مرگ جمعه محمدعبدالله الکعبی، سفیر امارات متحده‎ی عربی در کابل، با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی و غم‎شریکی کردند.
الکعبی که در انفجاری در مهانسرای والی کندهار در 21 ماه جدی زخمی شده بود، روز چهارشنبه درگذشت.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در اعلامیه‎ای در این باره گفته است که الکعبی  و شماری از دیپلومات‎های امارات متحده‎ی عربی، حین انجام “ماموریت بشردوستانه” در افغانستان، متقبل بزرگ‎ترین قربانی شدند؛ قربانی که در حافظه‎ی تاریخی افغان‎ها ماندگار خواهد بود.
در اعلامیه به نقل از محمداشرف غنی، رییس جمهور، آمده که حمله به دیپلومات‎های امارات متحده‎ی عربی در کندهار، نه تنها سبب مخدوش شدن روابط افغانستان با امارات متحده‎ی عربی نشده که اراده‎ی دو کشور برای مبارزه با تروریزم را نیز راسخ‎تر می‎سازد.
به همین شکل، ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی، نیز در یک اعلامیه‎ی جداگانه‎ در پیوند به مرگ جمعه محمدعبدالله الکعبی، با دولت و ملت امارات متحده‎ی عربی ابراز غم‎شریکی کرده است.
در اعلامیه گفته شده که الکعبی، “دوست صادق و دلسوز مردم افغانستان بود که در دوران ماموریت خود برای استحکام مناسبات و دوستی دو کشور و همچنان کمک به افغان‎های نیازمند تلاش می‎کرد.”
ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی گفته است که “هدف قرار دادن هیأت دیپلوماتیک یک کشور دوست و مسلمان، نشان می‏دهد که تروریستان به هیچ یکی از موازین اخلاقی، انسانی، دینی و دیپلوماتیک، پای بند نیستند.”
دیپلومات‎های امارات متحده‎ی عربی در 21 ماه جدی امسال زمانی در مهمانسرای والی کندهار هدف حمله‎ی انفجاری قرار گرفتند که برای افتتاح بنیاد خیریه‎ی “النهیان” به این ولایت رفته بودند.
در این حمله علاوه بر پنج دیپلومات امارات متحده‎ی عربی، دو نماینده‎ی پارلمان، معاون والی کندهار و پنج مامور دیگر دولتی کشته شدند.
تا هنوز فرد و یا گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.
نتایج تحقیقات دو دولت افغانستان و امارات متحده‎ی عربی نیز در این باره تا هنوز اعلام نشده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA