ads

شماری از باشنده‌گان پایتخت از افزایش جرایم جنایی در شهر نگران‌اند

شماری از پایتخت‌نشینان، مقام‌های پولیس کابل را به کم‌کاری و همدستی با مجرمان متهم می‌نمایند.

نویسنده: Atash
4 حمل 1399
شماری از باشنده‌گان پایتخت از افزایش جرایم جنایی در شهر نگران‌اند

شماری از پایتخت‌نشینان، مقام‌های پولیس کابل را به کم‌کاری و همدستی با مجرمان متهم می‌نمایند.
شیر محمد؛ یکتن از باشنده‌گان شهر کابل می‌گوید که افزایش جرایم جنایی در شهر زنده‌گی را برای آنان دشوار ساخته است.
به گفته‌ی وی، بلندبودن آمار بیکاری، موجودیت فساد در برخی حوزه‌ها و عدم تعقیب و پی‌گیری قضایای جرمی از سوی پولیس از دلایل عمده‌ی افزایش جرایم جنایی در کابل است.
از سویی هم، محمد رامش؛ باشنده ناحیه هفتم شهر کابل می‌گوید که پس ازغروب آفتاب و تاریک‌شدن هوا در کوچه‌ها و پس‌کوچه‌های پایتخت به ده‌ها واقعه جنایی اتفاق می‌افتد، اما پولیس ازآن بی‌خبر است.
به گفته‌ی رامش، حکومت به ویژه پولیس کابل، اراده‌ی جدی برای مبارزه با جرایم جنایی ندارد.
با این حال، حشمت‌الله؛ یک‌تن از باشنده‌گان خوشحال‌خان می‌گوید که ناحیه پنجم یکی از ناامن‌ترین حوزه‌ها در شهر کابل است و ناامنی در این منطقه سبب شده است که بخش اعظم باشنده‌گان این ناحیه فرار کنند و در بخش‌های دیگر پایتخت بروند.
اما فردوس فرامرز؛ سخنگوی قوماندانی امنیه کابل همدستی پولیس با مجرمان را رد کرده و می‌گوید در صورتی که شهروندان با چنین قضایایی برخوردند به گونه‌ی مستند به قوماندانی امنیه کابل شکایت کنند.
به گفته‌ی آقای فرامرز، پولیس کابل برنامه جدی و متداوم به خاطر جلوگیری از جرایم جنایی روی دست دارد و و تنها در سال 1398، 2654 تن را به اتهام جرایم جنایی دستگیر و به پنجه‌ی قانون سپرده‌اند.
هرچند پولیس کابل از راهکارهای تازه برای جلوگیری از رویدادهای جنایی سخن زده، اما هنوزهم گراف جرایم جنایی بالا بوده و در یک ماه گذشته کابل شاهد چندین رویداد مسلحانه و جنایی بوده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA