ads

شکایت‌ها از روند ثبت سیمکارت‌ها در هرات

شماری از باشندگان ولایت هرات از بی‌نظمی و ازدحام  در روند ثبت سیم‌کارت‌های شبکه‌های مخابراتی شکایت داشته و می‌گویند که برای ثبت یک سیم‌کارت روزها پشت دروازه‌های شبکه‌های مخابراتی سرگردان می‌‌شوند. مسئولان در ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هرات اما این مشکلات را موقتی خوانده و می‌گویند که در هماهنگی با شرکت‌های مخابراتی، تلاش می‌کنند این مشکلات مردم حل شود.

 رقیه حسینی
5 ثور 1403
شکایت‌ها از روند ثبت سیمکارت‌ها در هرات

شماری از باشندگان ولایت هرات می‌گویند که بی‌نظمی و ازدحام در روند ثبت سیم‌کارت‌های مخابراتی شبکه‌های مخابراتی آنان را با مشکل روبه‌رو کرده است.

به گفتۀ آنان، از یک سو نمایندگی‌های شبکه‌های مخابراتی محدود است و از سوی دیگر در روند ثبت سیمکارت‌ها نظمی برقرار نشده تا کار مراجعین به راحتی اجرا شود.

حسین علیزاده، یکی از باشندگان هرات می‌گوید:”این روز دوم است که آمده‌ام که سیم کارت خود را ثبت کنم. خدمات وجود ندارد، پرسونل و کارمند کافی اینجا نیست، کار به نوبت پیش نمی‌رود. اینها باید غرفه ها را بیشتر سازند، زیرا از مردم پیسه می‌گیرند، خدمات مفت ارایه نمی‌دهند”.

شکیب الکوزی، یکی دیگر از باشندگان هرات دلیل بی‌نظمی‌ها و ازدحام بیش‌از حد جلو دفاتر شبکه‌های مخابراتی را در کمبود پرسونل این دفاتر دانسته و می‌گوید:”من از راه دور آمده‌ام و پنج ساعت است که اینجا منتظر هستم، اما تا حال برای من نوبت نرسیده، معلوم هم نیست که نوبت برسد یا خیر؟ در دفاتر شبکه‌های مخابراتی دیگر هم اوضاع بهتر از این نیست، مردم تا دو روز منتظر نوبت می‌مانند، خیلی با مشکلات مواجه هستیم “.

در همین حال  غلام سرور رحیمی، دیگر از باشنده هرات از مسئولان حکومتی می‌خواهد که بر کارهای شبکه‌های مخابراتی نظارت داشته باشند تا آنان به کارهای شان سرعت ببخشند.

” به‌خاطر راجستر سیمکارت‌ها که چندان کار سختی هم نیست، ازدحام در تمامی شرکت‌ها ایجاد شده. حداقل دو و یا سه روز مردم را سرگردان می‌کنند، از مسئولان می‌خواهیم که به شرکت‌های مخابراتی بگویند تا نمایندگی‌های شان را زیاد کرده و مردم را بیش از این سرگردان نسازند”.

تلاش کردیم در باره‌ بی‌نظمی‌ها و مشکلات در روند  ثبت سیم‌کارت‌ها،  نظر مسئولان شرکت‌های مخابراتی را نیز داشته باشیم اما هیچ یک از این شرکت‌ها به تماس‌های ما پاسخ ندادند.

با این حال، مسئولان در ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هرات، مشکلات در روند ثبت سیمکارت‌های شبکه‌های مخابراتی را موقتی خوانده و می‌گویند در هماهنگی با مسئولان این شرکت‌ها تلاش می‌کنند مشکلات مردم را در این زمینه حل کنند.

حکمت‌الله حبیبی، یکی از مسئولان  این ریاست ضمن اینکه ثبت سیمکارت‌های مخابراتی را یک امر حتمی می‌داند، می‌گوید:”ازدحام بیشتر به این دلیلی ایجاد می‌شودکه مردم بیشتر به دفاتر مرکزی شبکه‌های مخابراتی مراجعه می‌کنند. درحالیکه این کار در نمایندگی‌های دیگر هم جریان دارد، همچنان برای جلوگیری از ضایع وقت، تیم‌های سیار به ادارات دولتی هم می‌روند”.

گفتنی است که باشندگان ولایت هرات نه تنها از بی‌نظمی و ازدحام در روند ثبت سیم‌کارت‌ها‌ شکایت دارند، بلکه همواره از کیفیت پائین خدمات مخابراتی و بلند بودن قیمت خدمات هم شکایت کرده‌اند؛ موضوعی که تاکنون کمتر به آن توجه و رسیدگی صورت گرفته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA