ads

 تجارت ایران و پاکستان تا ۱۰ میلیارد دالر افزایش می‌یابد

ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران که در رأس یک هیئت بلند پایه به پاکستان سفر کرده، با آصف‌علی‌زرداری، رییس‌جمهور و محمد شهباز شریف، صدر اعظم این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است. هیئت ایرانی در جریان این سفر هشت تفاهمنامه همکاری را با مقامات پاکستانی امضاء کرده که براساس این تفاهمنامه‌ها، حجم تجارت میان این دو کشور تا ۱۰ میلیارد دالر افزایش می‌یابد.

ندا داریوش
4 ثور 1403
 تجارت ایران و پاکستان تا ۱۰ میلیارد دالر افزایش می‌یابد

سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران روز دوشنبه(سوم ثور) در رأس یک هیئت عالی‌رتبه، وارد اسلام آباد شد و رسما ازسوی محمد شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

در این سفر دو روزه رییس جمهور ایران که به دعوت رسمی مقاماتپاکستانی صورت گرفته، هشت سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، تکنالوژی، صحت، فرهنگ، زراعت و مسائل حقوقی و قضایی، میان هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور به امضاء رسیده است.

رییسی در این سفرش سطح روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور را قابل قبول ندانسته و بر انکشاف آن تاکید کرده است.

“تصمیم گرفتیم برای ارتقای سطح تعاملات تجاری و اقتصادی در گام اول مبادلات تجاری را به میزان ۱۰ میلیارد دالر افزایش دهیم. چندی پیش مقامات عالی دو کشور در مراسم افتتاح بازارچه سرحدی شاهد همکاری‌ها و تجارت دو کشور بودند، این گام‌ها باید استمرار یابد.”

در عین حال شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان نیز به گسترش روابط دوکشور ابراز امیدواری کرده و گفت:” امروز گفت‌وگوی بسیار مفیدی داشتیم و به لطف خداوند، به تفصیل درباره روابط متقابل بین دو کشور برادر، در بخش‌های فرهنگی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی صحبت کردیم.”

وی همچنان افزود که وقت آن فرا رسیده تا اسلام‌آباد وتهران به توسعه اقتصادی ورفاه در دو طرف سرحد توجه کنند.

مقام‌های دو کشور نبردها در نوار غزه را نیز نکوهش کرده و پشتیبانی شان را از فلسطینی‌ها اعلام کردند.

این سفر رییسی به پاکستان در حالی صورت می‌گیرد که در ماه جنوری سال روان میلادی، روابط میان تهران و اسلام‌آباد به خاطر راکت پراگنی‌ها میان دو کشور به تیرگی کشیده بود. از آن زمان تاکنون این دو کشور تلاش کرده‌اند روابط شان را ترمیم کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA