ads

شکایت گلخانه داران از نداشتن بازار فروش

گلخانه‌داران در ولایت فراه با شکایت از نداشتن بازار فروش، می‌گویند که همه ساله با فرا رسیدن فصل برداشت، حاصلات گلخانه‌های شان با نبود بازار مواجه می‌شود. آنان از مسئولان حکومتی خواهان فراهم سازی بازار فروش وحمایت از گلخانه‌داران می‌باشند. از سویی هم مسئولان در ریاست زراعت، مالداری و آبیاری این ولایت، به گلخانه‌داران وعده همکاری می‌دهند.

روح الله دانش
2 ثور 1403
شکایت گلخانه داران از نداشتن بازار فروش

با فرا رسیدن فصل برداشت حاصلات گلخانه‌ها در ولایت فراه، شماری از گلخانه‌داران از رکود بازار و مشکلات فرا راه شان ابراز نگرانی می‌کنند.

این گلخانه‌داران می‌گویند از یک سو بازار مناسب برای فروش حاصلات شان وجود ندارد، از سوی دیگر به علت نبود سردخانه‌های معیاری، حاصلات آنان از بین می‌رود.

امید که از 7 سال به اینسو مصروف کار در گلخانه است، در صحبت با کلید می‌گوید:”بازار رومی و بادرنگ بسیار خراب است، چون حاصلات زمانی بدست می‌آید که هوا گرم می‌شود و ما سرد خانه هم نداریم تا حاصلات خود را  نگهداری کنیم.”

محمد هاشم که مصارف 10 عضو خانواده را از طریق کار در گلخانه تامین می‌کند می‌گوید:”خواست ما از مسئولان حکومت این است که با گلخانه‌داران همکاری کرده و آنان را حمایت کنند. اگر همین گلخانه‌ها نباشد ما مجبور می‌شویم برای کار به بیرون از کشور برویم.”

شراف‌الدین، گلخانه دار دیگر می‌گوید:”مشکل  اساسی ما این است که در همین فصل سال که حاصلات گلخانه بدست می‌آید، بادرنگ و بادنجان رومی از کشورهای همسایه وارد می‌شود و این صدمه سنگینی به کاروبار ما است.”

از سویی هم عبدالغنی عابد، آمر امور زراعتی ریاست زراعت ولایت فراه از تلاش‌های این اداره برای کنترول محصولات وارداتی و فراهم سازی بازار فروش برای گلخانه‌داران این ولایت سخن می‌زند.

او می‌گوید:”در مورد گلخانه‌ها باید گفت که محصولات، به‌خصوص بادرنگ و بادنجان رومی تقریبا قمیت متوسط دارد. باز هم ما کوشش می‌کنم با بلند بردن تعرفه‌های گمرکی بالای محصولات وارداتی قیمت‌ها را کنترول کنیم. چندین بار به وزرات مکتوب فرستادیم و امیدواریم این مشکل برطرف شود.”

 گلخانه‌داران در ولایت فراه درحالی از رکود بازار حاصلات شان ابراز نگرانی می‌کنند که  بر اساس معلومات ارائه شده از سوی مسئولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری این ولایت، بیش از 2 میلیون متر مربع زمین در این ولایت تحت پوشش گلخانه‌های باردرنگ و بادنجان رومی  قرار دارد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA