ads

واکنش‌های مثبت به حمله‌ ایران بر اسرائیل در افغانستان

برعلاوه واکنش مثبت امارت اسلامی در قبال حمله تلافی جویانه ایران بر اسرائیل، شماری از چهره‌های سیاسی افغان نیز این حمله را دفاع مشروع در برابر حمله‌ اسرائیل بر قونسلگری ایران در دمشق؛ پایتخت سوریه خوانده اند.

جمشید مجددی
27 حمل 1403
واکنش‌های مثبت به حمله‌ ایران بر اسرائیل در افغانستان

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین با اشاره به حمله‌ اسرائیل بر قونسلگری ایران، در شبکه ایکس نوشته است که پاسخ ایران به مثابه‌ حق مشروع دفاع از خود بود.

او تاکید کرده است که با افزایش جنگ‌ها، بحران‌ها و نقض قوانین‌ و اصول بین‌المللی، صلح جهانی با تهدید مواجه شده است.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین نیز حمله‌ اسرائیل بر قونسلگری ایران را نقض قانون بین‌الدول، کنوانسیون‌های بین‌المللی مصئونیت نمایندگی‌های دپلوماتیک و عرف بین‌المللی خوانده، می‌گوید که اقدام ایران در برابر آن یک اقدام دفاعی و عکس‌العمل به حساب می‌آید.

عبدالله تاکید کرده است که هر نوع اقدام اسرائیل علیه ایران و افزایش تنش، تاثیر مستقیم بر وضعیت افغانستان و عواقب غیر قابل پیش‌بینی برای منطقه، صلح و امنیت جهانی دارد.

رنگین دادفر سپنتا، وزیر امور خارجه‌ سابق افغانستان هم در شبکه ایکس نوشته است که حمله‌ ایران بر اسرائیل یک اقدام دفاعی بود.

گفتنی ا‌ست که وزارت خارجه امارت اسلامی روز گذشته با نشر پیامی گفت که به تاریخ اول اپریل سال جاری بخش قونسلی سفارت ایران در دمشق؛ پایتخت سوریه برخلاف تمامی موازین دپلوماتیک و قوانین بین‌المللی هدف حمله اسرائیل قرار گرفت.

در اعلامیه گفته شده که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به آن حمله اقدامات دفاعی مشروعی انجام داد. این وزارت از کشورهای قدرتمند جهان خواسته است که جلو جنایات اسرائیل را بگیرند تا از گسترش بیشتر بحران جلوگیری شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA