ads

کار ساخت بند پاشدان ولایت هرات ازسر گرفته می‌شود

مسئولان اداره محلی در ولایت هرات می‌گویند که بودجه بند پاشدان در سال ۱۴۰۳ تصویب شده و کار ساخت آن در روزهای آینده بار دیگر از سر گرفته خواهد شد. با این حال، باشندگان ولایت هرات با ابراز خرسندی از آغاز مجدد کار ساخت این بند، ساخت این بند را موجب رشد اقتصاد مردم این ولایت و فراهم شدن زمینه‌های کار برای هزارن تن می‌پندارند.

رقیه حسینی
6 حمل 1403
کار ساخت بند پاشدان ولایت هرات ازسر گرفته می‌شود

مسئولان اداره محلی ولایت هرات می‌گویند که کار ساخت بند پاشدان این ولایت در سال جاری بار دیگر از سر گرفته می‌شود.

آنان می‌افزایند که بودجه این بند در سال ۱۴۰۳ تصویب شده و تاکید بر این است تا کار ساخت قسمت‌های ‌باقی مانده این بند به زود ترین فرصت آغاز و تکمیل شود .

مولوی نثار احمد الیاس، سخنگوی والی هرات می‌گوید آمادگی لازم برای شروع مجدد روند ساخت این بند روی دست گرفته شده است.

“سال گذشته برای ساخت بند پاشدان بودجه تصویب شد و فعلا کار ساخت آن در حال شروع شدن است. چند روز پیش شرکت قرار دادی با والی صاحب جلسه داشتند و در این جلسه گفته شد که کار ساخت این بند به زودترین فرصت آغاز شده و به پایه اکمال می‌رسد”.

در همین حال، مسئولان حوزه دریایی هریرود- مرغاب می‌گویندکه با آغاز آب‌گیری در بند پاشدان، زراعت در این ولایت به‌گونۀ چشم‌گیری رشد خواهد کرد.

سردارولی مزمل، رییس این حوزه دریایی می‌گوید که بند پاشدان ضمن تاثیراتش بر زمین‌های زراعتی، سطح آب‌های زیرزمینی را نیز بلند خواهد برد.

“شکر خدا بعد از عید شاهد افتتاح کار خواهیم بود. این بند فواید زیادی برای مردم دارد؛ زراعت رشد خواهد کرد، 13 هزار هکتار زمین زیر آبیاری قرار خواهد گرفت، بهترین جای تفریحی ساخته خواهد شد و برای  تغذیه آب‌های زیر زمینی بسیار مؤثر خواهد بود.”

با این حال، باشند‌گان ولایت هرات،  با خوشبینی ساخت این بند را موجب رشد اقتصادی مردم این ولایت و فراهم سازی زمینه‌های کار برای هزارن تن می‌پندارند.

میر عبدالواحد سیدی، باشنده هرات می‌گوید:”این پروژه می‌تواند در ابعاد مختلف تاثیرات بسیار عالی روی اقتصاد و زراعت هرات داشته باشد. مردمان زیادی از آن بهره‌مند خواهند شد و خواست ما از نهادهای ذی‌ربط این است که از هیچ گونه تلاشی در راستای رونق و رشد کار بند پاشدان دریغ نکنند.”

بند پاشدان یکی از بندهای مهم آب‌گردان در ولسوالی کرخ ولایت هرات است که چند کیلومتر از شهر هرات فاصله دارد.

با رویکار آمدن امارت اسلامی،کار ساخت این بند نیمه تمام ماند و حال با گذشت حدود سه سال، بار دیگر مسئولان محلی نوید آغاز مجدد کار آنرا می‌دهند.

این بند که هزینه ساخت آن ۱۱۷ میلیون دالر عنوان شده، یکی از پروژه‌های کلیدی در ولایت هرات به شمار می‌رود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA