ads

امارت اسلامی: بدون همکاری مردم دستاوردی نخواهیم داشت

مسئولان وزارت امر به معروف و نهی از منکر می‌گویند که باتوجه به فعالیت‌های مؤثر این وزارت، اعتماد و همکاری مردم با این وزارت بیشتر شده است. آنان ایجاد سهولت در زمینۀ تامین حق میراث زنان، جلوگیری بیش از 4 هزار مورد خشونت علیه زنان و بازداشت نزدیک به 300 جادوگر و موارد دیگر را از دستاوردهای مهم این وزارت بیان می‌کنند.

کلید
2 حمل 1403
امارت اسلامی: بدون همکاری مردم دستاوردی نخواهیم داشت

مسئولان وزارت امر به معروف و نهی از منکر از تلاش‌های شان به هدف کسب رضایت بیشتر مردم خبر داده و می‌گویند که این وزارت تاکنون دربخش‌های مختلف دستاوردهای زیادی داشته است.

مولوی عبدالغفارفاروق، رییس نشرات این وزارت درصحبت با رادیو کلید می‌گوید که از اثر سعی وتلاش این وزارت تاحد زیادی از خشونت علیه زنان جلوگیری شده و حقوق آنان نیز تامین شده است.

“به بیش از 6 هزار مورد از حق میراث و ملکیت زنان رسیدگی شده و بیش از 4 هزار مورد خشونت علیه زنان که ازسوی شوهران و سایر اعضای خانواده‌های آنان صورت می‌گرفت، حل شده است.”

به گفتۀ وی، نزدیک به 300 فرد جادوگر نیز در مرکز و ولایت‌ها که به عناوین مختلف مردم را فریب می‌دادند، بازداشت شده‌اند.

این مسئول وزارت امربه معروف نهی ازمنکر تاکید دارد که بدون همکاری مردم، موفقیت این وزارت ناممکن خواهد بود.

او یاد آور می‌شود که بنابر هدایت رهبری این وزارت، محتسبین باید با مردم با سلوک برخورد نمایند و با هیچ کسی رفتار خشونت‌آمیز نداشته باشند.

اما مردم چقدر از فعالیت‌های این وزارت راضی هستند؟

حسن خان، یکتن از باشندگان کابل در این رابطه می‌گوید:”واقعا برخورد محتسبین با مردم خوب است، اما باید گفت که همه ما شکر مسلمان هستیم و از مسئولیت‌های دینی خود آگاهی داریم.”

عبدالله، یکتن دیگر از باشندگان کابل می‌گوید:”آنچه چشم دید ما بوده، برخورد محتسبین با مردم خوب می‌باشد و ما تاکنون ندیده‌ایم که آنان فردی را مورد خشونت ویا لت و کوب قرار داده باشند.”

به باور گل محمد، یکتن دیگر از باشندگان کابل، مردم باید خود پابندی به مسایل دینی داشته باشند و نیاز به تذکر دیگران نشود.

“امر به معروف و نهی از منکر تنها مسئولیت این اداره نیست، بلکه مسئولیت همه ما و شما می‌باشد.”

درهمین حال عبدالجمیل شیرانی، یکتن از آگاهان امور با آنکه دستاوردهای وزارت امربه معروف نهی از منکر را ستودنی می‌خواند، اما برای نزدیکی بیشتر مردم با این وزارت، چنین پیشنهادی دارد:”در دیداری که ما با رهبری وزارت امر به معروف و نهی از منکر داشتیم، یکی از پیشنهادات ما این بود که محتسبین زن نیز درتشکیلات این وزارت، استخدام شوند. زیرا محتسبین مرد نمی‌توانند، مانند یک خانم، به گونۀ بهتر برای زنان توصیه کنند.”

مسئولان وزارت امربه معروف نهی از منکر همچنان از رسیدگی به 9 هزار شکایت مردم خبرداده و می‌افزایند که این وزارت توانسته تا حد زیادی از رواج‌های ناپسند، بددادن دختران و تلف شدن حق مالکیت زنان جلوگیری کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA