ads

سازمان ملل: بیش از یک میلیون نفر در غزه با گرسنگی مواجه‌اند

سرمنشی سازمان ملل متحد، نگرانی خود را از گرسنگی قریب الوقوع در بخش شمالی غزه ابراز کرده و‌گفتۀ که این گرسنگی دامنگیر 1.1میلیون نفر خواهد شد. از سوی دیگر، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اسرائیل را عامل گسترش قحطی در غزه خوانده است. اخیراً برنامه جهانی غذا نیز از گسترش سریع بحران گرسنگی و سوءتغذیه در غزه خبر داده و آنرا وحشتناک عنوان کرد.

مسرور تابش
29 حوت 1402
سازمان ملل: بیش از یک میلیون نفر در غزه با گرسنگی مواجه‌اند

ادامه حملات اسرائیل بر نوار غزه و مخالفت این رژیم با برقراری آتش‌بس، وضعیت را در فلسطین بغرنج کرده و مردم غزه با بحران‌های شدیدی از جمله گرسنگی، قحطی، عدم دسترسی به آب، برق و خدمات صحی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به تازگی سازمان ملل متحد از وخامت اوضاع در نوار غزه، هشدار داده و اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در غزه چیزی برای خوردن ندارند.

آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد در این مورد گفت:”از مقامات اسرائیلی می‌خواهم که دسترسی به کمک بشردوستانه را در سراسر غزه به گونه کامل و بدون محدودیت فراهم سازد. از کشورهای کمک‌ کننده نیز می‌خواهم که از برنامه‌های ما حمایت کنند.”

گوترش افزود که این بالاترین میزان گرسنگی فاجعه بار است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و این فاجعه کاملاً ساخته دست بشر است.

از سوی دیگر، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اسرائیل را عامل گسترش قحطی در غزه دانسته و می‌گوید:”غزه دیگر  با قحطی و گرسنگی شدید مواجه است. چه باید کرد؟ ما نمی‌توانیم ایستاده و شاهد مرگ فلسطینیان از گرسنگی باشیم. این یک بلای طبیعی، مرض سیل ویا زلزله نیست بلکه این کاملا ساخته دست بشر است. کار چه کسی است؟ بیایید شجاعانه بگوییم که این کار کسی است که از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کند.”

قبل از این نیز نهاد امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی(آنروا) اعلام کرده بود که تمامی ساکنان غزه با قحطی و گرسنگی مواجه خواهند شد. همچنان برنامه جهانی غذا از گسترش سریع بحران گرسنگی و سوءتغذیه ساخته دست بشر در غزه، خبر داده و آنرا وحشتناک عنوان کرده‌بود.

بحران قحطی و گرسنگی در حالی مردم غزه را به شدت تهدید می‌کند که اسرائیل از آغاز جنگ  با حماس، از ورود کمک‌های بشری به فلسطین جلوگیری کرده و به شکل نمادین به چند موتر حامل کمک‌های بشری در روز اجازه ورود به برخی مناطق غزه را داده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA