ads

توزیع کمک برای خانواده‌های بی‌بضاعت در هرات

یک بنیاد خیریه خصوصی در ولایت هرات به مناسبت ماه مبارک رمضان، برای 4 هزار خانواده نیازمند مواد غذایی کمک کرده است. مسئولان این نهاد می‌گویند که همه ساله تا 60 میلیون افغانی را برای نیازمندان مواد غذایی کمک می‌کنند. شماری از خانواده‌هایی که از این کمک‌ها مستفید شده‌اند، از تاجران و سرمایه‌داران می‌خواهند که به اشتغالزایی در کشور توجه کنند.

روح‌الله دانش
28 حوت 1402
توزیع کمک برای خانواده‌های بی‌بضاعت در هرات

بنیاد خیریه خصوصی ( فقیری) روز دوشنبه (28 حوت) به مناسبت ماه مبارک رمضان، بسته‌های خوراکی را برای خانواده‌های نیازمند مساعدت کرد.

مسئولان این بنیاد خیریه می‌گویند که پس از سروی و شناسایی، برای 4 هزار خانواده‌ه نیازمند بسته‌های کمکی مملو از مواد خوراکی را با هزینه 20 میلیون افغانی توزیع کرده‌اند.

احمد شاه فقیری، یک تن از تاجران و رییس این بیناد می‌گوید که همه ساله به ارزش 60 میلیون افغانی از سوی این نهاد با نیازمندان مساعدت می‌شود.

“برای دوازده هزار خانواده، هر سه ماه کمک توزیع می‌کنیم. این کمک‌ها شامل برنج، روغن، بوره، آرد، خرما و چای می‌باشد که برای هر نفر یک بسته توزیع می‌شود.”

از سویی هم برخی از خانواده‌ها با دریافت این بسته‌های کمکی ابراز خرسندی نموده و از تاجران و ثروت‌مندان می‌خواهند که در زمینه ایجاد فرصت‌های کاری برای افراد بی‌بضاعت توجه کنند.

نعمت‌الله که مصارف خانواده 8 نفری‌اش را با کارگری تامین می‌کند، وضعیت خود را چنین بیان می‌کند:”با بیل و کلنگ سرو کار دارم، کار دیگری نیست که مصروف شوم. یک کیسه برنج از یک ماه تا دو ماه می‌رساند، اما بعد از آن چه کنیم؟ خواست ما این است که تاجران و سرمایه‌داران زمینه‌های کار را برای ما فراهم کنند.”

سمیه، خانم کهن سالی که در صف انتظار کمک‌ها ایستاده، با خرسندی می‌گوید:”در این ماه مبارک رمضان هر کمکی با مردم فقیر و غریب بسیار کار نیک است. زیرا اگر یک نفر غذا دارد، ده نفر دیگر ندارند.”

بی بی عایشه، یک تن دیگر از خانم‌های نیازمند می‌گوید:”ده سال است که بیوه هستم و با فرزندان یتیم خود زندگی می‌کنم. همین‌که مسلمان‌ها با ما کمک می‌کنند، بسیار خوشحال می‌شویم.”

از سویی هم مسئولان در اداره محلی ولایت هرات از همکاری بینادهای خیریه قدردانی نموده و از تاجران و مسئولان بینادهای خیریه می‌خواهند که برای افراد نیازمند، زمینه‌های شغلی را فراهم سازند.

نور احمد اسلام جار، والی هرات در این رابطه می‌گوید:”به عنوان یک توصیه و مشوره، برای تجار می‌گویم که بهترین خیر در زمان فعلی این است که اشتغالزایی کنیم. در گوشه از شهر ویا کشور خود کارخانه و کارگاه ایجاد کنیم تا از این طریق برای مردم زمینه کار مساعد شود.”

بر اساس معلومات مسئولان بیناد خیریه فقیری، این بنیاد همه ساله در هر فصل سال، برای 4 هزار فامیل نیازمند در ولایت هرات، مواد خوراکی و غیر خوراکی مساعدت می‌کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA