ads

شکایت شهروندان کشور از کیفیت پایین و قیمت بلند خدمات مخابراتی

شماری از شهروندان کشور از کیفیت پایین و بلند بودن قیمت انترنت و تماس‌های تلفونی در کشور شکایت دارند.
آنان می‌گویند که قیمت خدمات مخابراتی در کشور، به مراتب نسبت به کشورهای همسایه، بلند است.

بهشته کوهستانی
25 حوت 1402
شکایت شهروندان کشور از کیفیت پایین و قیمت بلند خدمات مخابراتی

راشده؛ باشنده‌ی شهر کابل، از وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، می‌خواهد که برای رسیدگی به مشکلات مردم در این زمینه، اقدام کند.

او افزود:” خدمات مخابراتی در کشور بسیار ضعیف است و در اکثر جاها سیمکارت‌ها قابل دسترس نیست، از دولت می‌خواهیم تا به این مشکل رسیدگی کند.”

از سویی هم هیله؛ دیگر باشنده‌ی شهر کابل، می‌گوید که شرکت‌های مخابراتی، خدمات بی‌کیفیت را با قیمت بلند، عرضه می‌کنند.

او می‌گوید که این وضعیت، مردم را در کابل و دیگر ولایت‌ها با مشکلات زیادی مواجه ساخته است:” شرکت‌های مخابراتی در داخل کشور کیفیت شان خیلی پایین است و اکثر اوقات آنتن‌دهی ضعیف دارد و در بسیاری جاها اصلا دسترسی پیدا کرده نمی‌توانیم.”

اما وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، می‌گوید که شرکت‌های مخابراتی خصوصی و دولتی، قیمت انترنت و تماس‌های تلفونی را کاهش داده‌اند.

عنایت‌الله الکوزی؛ سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، می‌گوید که در حال حاضر چهار دستگاه در نقاط مختلف کشور فعال است که کیفیت‌ خدمات شرکت‌های مخابراتی را بررسی نموده و برای حل مشکلات در این زمینه، با آنها شریک می‌سازد.

الکوزی گفت:” وزارت مخابرات نشست‌های مکرر با شرکت‌های مخابراتی به خاطر رفع مشکلات داشته است و نظر به امکانات شبکه‌های مخابراتی، برای شان بعد از ارزیابی و تحلیل قیمت‌های جدید تماس و بسته‌های انترنتی تعیین شد.”

این در حالی‌ست که به گفته‌ی کارشناسان، محاط بودن افغانستان به خشکه و مصارف بلند تأمین برق پایه‌های شبکه‌های مخابراتی، از دلایل عمده‌ی بلند بودن قیمت خدمات مخابراتی در افغانستان نسبت به کشورهای همسایه است.

به گفته‌ی آنان، 90 درصد انترنت مورد نیاز جهان، از طریق کیبل‌های بحری تأمین می‌شود و کشورهای همسایه، به دلیل نزدیک بودن به بحر، با قیمت پایین‌تر به آن دسترسی دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA