ads

افزایش زنان تجارت پیشه و بازار سرد آنان

شماری از زنان تجارت پیشه از سردی بازار کار وبار شان شکایت داشته و می‌گویند که هزینه جواز کار نیز بسیار بلند بوده و بسیاری زنان نمی‌توانند تجارت شان را آغاز کنند. مسئولان در وزارت صنعت و تجارت اما می‌گویند که از فراهم آوری هرگونه تسهیلات برای زنان تجارت پیشه دریغ نکرده و همواره زمینه رشد را برای آنان فراهم کرده‌اند.

بهشته کوهستانی
23 حوت 1402
افزایش زنان تجارت پیشه و بازار سرد آنان

شماری از زنان تجارت پیشه  که در بخش‌های مختلف دست به کارهای خورد و بزرگ زده‌اند، اخیرا از بازار خرید و فروش رضایت ندارند.

حسنا رئوفی، یکی از این زنان می‌گوید که عدم دسترسی به بازارهای کلیدی و ملی باعث شده که اکثر زنان نتواننند اجناس شان را به فروش برسانند.

او از متشبث‌های بزرگ ملی می‌خواهد که در زمینه بازاریابی با خانم‌های متشبث بیشتر همکاری کنند تا زنان به بازارهای ملی دسترسی پیدا کنند.

به‌گفتۀ او هزینه اخذ جواز کار بسیار بلند است و بسیاری از زنان به این دلیل نمی‌توانند، تجارت شان را آغاز کنند.

“عدم دسترسی به بازارهای ملی و بین‌الملی، بلند بودن هزینه جواز کار و عدم همکاری سکتور خصوصی با زنان باعث سرد شدن بازار فروش اجناس آنان شده است.”

اوریا، دیگر زن تجارت پیشه می‌گوید که تعداد زنان تجارت پیشه در مقایسه به گذشته بیشتر است، اما وضعیت بازار فروش برای محصولات زنان خوب نیست.

“هرچند زمینه‌های کاری خوب است، اما فروشات ما کم است و عاید چندانی نداریم. خوشبین هستیم که بازار فروشات ما خوبتر شود.”

با این حال مسئولان در وزارت صنعت و تجارت می‌گویند که به تعداد 5 هزار زن در کشور مصروف تجارت هستند و هیچ مانعی برای فعالیت آنان وجود ندارد.

آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که این وزارت با برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و تجاری برای زنان زمینه‌های خوبی را فراهم کرده است.

“در تمامی نمایشگاه‌هایی که در سراسر کشور دایر می‌شود، زنان حضور داشته اند. هفته قبل در نمایشگاه بزرگ افغان- ترکمن نیز 15 زن تجارت پیشه حضور یافتند. ما همیشه از زنان تجارت پیشه حمایت کرده‌ایم.”

وی می‌افزاید که این وزارت در صدد بازاریابی از طریق آنلاین برای محصولات زنان است تا آنان بتوانند محصولات شان را در خارج از کشور نیز به فروش برسانند، اما زنان نیز باید برای بهتر شدن فروشات شان، روی کیفیت محصولات توجه داشته باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA