ads

مخالفت امریکا با کشتار بیشتر در غزه

در حالی که تاکنون گفت‌وگو‌ها در مورد آتش‌بس بین حماس و اسرائیل با موانعی روبه‌رو است، امریکا باوجودی که تاکنون حامی بزرگ اسرائیل در جنگ با حماس بوده،  اکنون بر آتش‌بس فوری تاکید دارد. کامالا هریس، معاون رییس جمهور امریکا با تاکید بر ضرورت آتش‌بس در غزه، خواهان توقف فوری کشتار غیرنظامیان شد.

مسرور تابش
14 حوت 1402
مخالفت امریکا با کشتار بیشتر در غزه

گرو ه حماس با فرستادن هیئت مذاکره کننده به مصر، اعلام کرده که تا ماه رمضان باب گفت‌وگوها برای دستیابی به آتش‌بس باز است.

از سوی دیگر در حالی که امریکا به عنوان حامی اصلی اسرائیل اکنون به برقراری آتش‌بس فوری تاکید کرده و خواهان توقف فوری کشتار غیرنظامیان شده، اسرائیل از اعزام هیئت به مصر خودداری کرده است.

کامالا هریس، معاون رییس جمهور امریکا در جریان سخنرانی تازه‌اش، با تأکید بر این موضوع اعلام کرد که مردم غزه از یک فاجعه انسانی رنج می‌برند.

وی گفت:” اسرائیل باید برای بازگرداندن خدمات اولیه و برقراری نظم در غزه تلاش کند. آتش بس ۶ هفته‌ای امکان آزادی اسیران و ورود کمک‌های قابل توجه به غزه را فراهم می‌کند. متاسفانه افرادی که به دنبال کمک در غزه بودند با گلوله‌باری و هرج و مرج مواجه شدند.”

معاون رییس جمهور امریکا می‌افزاید توافقی که روی میز قرار دارد، باید حماس آنرا تایید کند.

در همین حال، حماس که از قبل هیئتی را برای ادامۀ مذاکرات به قاهره فرستاده، برای دستیابی به توافق نهایی زمان تعیین کرده و گفته است که تا آغاز ماه رمضان، برای توافق روی تبادله اسیران و آتش‌بس باب گفت‌وگو باز است.

اسامه حمدان، یکی از رهبران گروه حماس تاکید کرده که اسرائیل به دنبال آتش‌بس نیست، بلکه به قتل‌عام ملت فلسطین با محاصره و گرسنگی ادامه می‌دهد.

“ما بر این باوریم که پاسخ رژیم اسرائیل به پیشنهاد چارچوب آتش‌بس در غزه، به‌منزله انصراف از خود پیشنهاد پاریس است. آنان شروط و موانعی را ایجاد می‌کنند که کمکی به دستیابی به توافق آتش‌بس نه، بلکه به قتل‌عام ملت فلسطین باشد.”

با این حال، اسرائیل از اعزام هیئت برای ادامۀ مذاکرات به قاهره؛ پایتخت مصر خودداری کرده و گفته تا زمانی‌که حماس جزئیات دقیق و فهرست اسیران زنده را شریک نسازد، هیئت اسرائیل در گفت‌وگوها اشتراک نخواهد کرد.

نزدیک به ۵ ماه از آغاز حملات اسرائیل بر نوار غزه می‌گذرد و وزارت صحت فلسطین اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۹۰ فلسطینی جان‌های شان را از اثر حملات هوایی اسرائیل از دست داده اند. از جمله یک خانواده که در منطقه کمپ رفع زندگی می‌کردند، مورد حمله قرار گرفته و ۱۴ عضو آن از بین رفته اند.

مقام‌های فلسطینی همچنان افزوده اند که ادامۀ حملات منجر به آوارگی ۸۵ درصد از جمعیت غزه و ویرانی ۶۰ درصد از زیرساخت‌های این منطقه شده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA