ads

کار استخراج 12 معدن در ولایت ارزگان آغاز می‌شود

مسئولان محلی در ولایت ارزگان می گویند که آنان پلان دارند کار استخراج 12 معدن را در نقاط مختلف این ولایت آغاز کنند. باشندگان این ولایت با آغاز کار این معادن اظهار خرسندی نموده و خواستار استخراج مسلکی این معادن هستند.

شبنم شهرزاد
7 حوت 1402
کار استخراج 12 معدن در ولایت ارزگان آغاز می‌شود

مسئولان محلی در ولایت ارزگان می‌گویند که کار استخراج 12 معدن را در این ولایت آغاز کرده‌اند.

محمد علی جان احمد، والی ارزگان می گوید که از میان این معادن 4 معدن آن آماده استخراج است و 8 معدن دیگر تحت کار قرار داد هستند.

وی افزود که در سال 1403 دراین ولایت برای صدها تن زمینه کار فراهم می‌شود و بر علاوه آن کارهای بازسازی نیز در این ولایت آغاز می‌گردد.

“نیاز است که برای باشندگان ولسوالی‌های ارزگان زمینۀ کار فراهم گردد که با استخراج معادن این زمینه فرام و برای مردم کار پیدا می‌شود. 4 معدن قرارداد شده و 8 معدن دیگر تحت کار وزارت قرار دارد.”

باشندگان ولایت ارزگان از آغاز کار این پروژه‌ها خرسندی نموده می‌گویند که صدها تن در این ولایت بیکار هستند و باید مصروف کار شوند.

باشندگان این ولایت از امارت اسلامی می‌خواهند که معادن این ولایت را به گونۀ مسلکی استخراج کند تا از یکسو برای مردم زمینۀ کار فراهم شود و ازسوی دیگر با استخراج  این معادن اقتصاد کشور تقویت شود.

محمد انور یکی از باشندگان ولایت ارزگان به کلید می‌گویند:”ما بسار خرسند هستیم که این پروژه‌های آغاز می‌شود. امید که از بودجه این معادن اماکن تاریخی ما به گونۀ اساسی بازسازی و برای مردم کار ایجاد می‌شود.”

شیرولی یک باشنده دیگر ارزگان می‌گوید:”اینکه فیصله شده معادن استخراج شود، خوب است. تقاضای ما این  است که کارهای آن هرچه زودتر آغاز شود تا برای مردم زمینۀ کار فراهم شود. زیرا در حال حاضر شمار زیادی از مردم بیکار هستند.”

این در حالیست که اخیرا امارت اسلامی اعلام کرد که به ارزش حدود ده میلیارد افغانی، قرار دادهای مربوط به استخراج معادن بزرگ به امضاء رسیده  است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA