ads

فعال شدن بخش نسایی-ولادی و اطفال شفاخانه اردو در بلخ

قول اردوی 209 الفتح در زون شمال افغانستان بخش نسایی- ولادی و اطفال شفاخانه 100 بستر اردو را افتتاح نمود . مسئولان ریاست صحت عامه بلخ می‌گویند که با افتتاح این شفاخانه مشکل ازدحام در شفاخانه ملکی شهر مزارشریف کاهش خواهد یافت .

عبداللطیف سهاک
25 جدی 1402
فعال شدن بخش نسایی-ولادی و اطفال شفاخانه اردو در بلخ

مسئولان قول اردوی ۲۰۹ الفتح در زون شمال افغانستان بخش نسایی -ولادی و  اطفال شفاخانه 100 بیشتر نظامی را در شهر مزارشریف افتتاح نمودند.

به گفتۀ آنان، این بخش شفاخانه 100 بستر اردو بعد از ترمیم و بازسازی تعمیر سابق این شفاخانه، به فعالیت اش آغاز کرده که خدمات آن توسط داکتران زن پیش برده می‌شود .

صدیق الله نصرت، سخنگوی قول اردوی 209 الفتح در زون شمال می‌گوید:”از جانب قوماندانی قول اردوی 209 الفتح یک بخش نسایی ولادی و اطفال شفاخانه 100 بستر اردو، برای تداوی اعضای خانواده‌های منسوبین نظامی و افراد بی‌بضاعت، آغاز به کار نمود. “

با آنکه در شهر مزارشریف شفاخانه بزرگی با 600 بستر موجود است، اما به دلیل سردی هوا و افزایش بیماری‌های تنفسی و فصلی، اکنون در بخش اطفال در یک بستر چندین طفل تحت مراقبت صحی قرار دارند .

با آغاز بکار بخش نسایی- ولادی و اطفال شفاخانه 100 بستر اردو در شهر مزارشریف، مسؤلان ریاست صحت عامه بلخ می‌گویند که بعد از این ازدحام در بخش نسایی -ولادی و اطفال شفاخانه ملکی شهر مزارشریف نیز کاهش خواهد یافت .

شیخ میر صدام، معاون ریاست صحت عامه ولایت بلخ در این مورد می‌گوید:”من مطمئنم که بعد از این، ازدحام در بخش ولادی -نسایی شفاخانه ملکی شهر مزارشریف کاهش خواهد یافت، چون این شفاخانه با تجهیزات خوب آغاز به فعالیت کرده است. “

درعین حال داکتران شفاخانه 100 بستر اردو می‌گویند که ایجاد این بخش شفاخانه، یک سهولت برای منسوبین نظامی و خانواده‌های آنها است که از جانب وزارت دفاع کشور روی دست گرفته شده است .

به گفتۀ آنان، در بخش ولادی -نسایی و اطفال این شفاخانه ده‌ها بستر مجهز با تجهیزات لازم و داکتران مجرب موجود استند که به شکل بیست و چهار ساعته در خدمت مریض‌داران بی‌بضاعت و خانواده‌های نظامیان قرار خواهد داشت .

زین‌الدین زاهد، یکی از داکتران شفاخانه 100 بستر اردو می‌گوید:”این یک سهولت خوبی از جانب وزارت دفاع ملی است، چون خانواده‌های نظامیان و اطفال شان به دلایل مختلف نمی‌توانند در هر شفاخانه تحت تداوی قرار بگیرند و بعد از این اینجا تحت تداوی قرارخواهند گرفت.”

بخش نسایی- ولادی و اطفال شفاخانه 100 بستر اردو در حالی آغاز بکار می‌کند که بر اساس گزارش‌ها، در یک ماه گذشته بیشتر از 100 طفل و زن به دلیل بیماری‌های تنفسی و فصلی در شفاخانه ملکی شهر مزارشریف بستری شده‌اند .

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA