ads

افزایش بیماری‌های فصلی در بلخ

مسئولان ریاست صحت عامه ولایت بلخ می‌گویند که با شدت گرفتن سردی هوا بیماری‌های فصلی افزایش یافته است. به گفتۀ مسئولان شفاخانه حوزوی ابن سینای بلخی، روزانه 2500 تن در این شفاخانه تحت تداوی قرار می‌گیرند و درحال حاضر  نزدیک به 500 بیمار مبتلا به مشکلات تنفسی و بیماری‌های فصلی، در این شفاخانه بستری می‌باشند.

عبداللطیف سهاک
18 جدی 1402
افزایش بیماری‌های فصلی در بلخ

با رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا در ولایت بلخ، بیماری‌های تنفسی و فصلی نیز در  این ولایت افزایش یافته است .

به گفتۀ مسئولان شفاخانه حوزوی ابن سینای بلخی، در یک ماه گذشته به‌دلیل سردی هوا نزدیک به  500 زن و کودک در این شفاخانه بستری شده‌اند .

خیرمحمد خیرخواه، سخنگوی ریاست صحت عامه ولایت بلخ می‌گوید که روزانه به تعداد 2500 تن به این شفاخانه غرض تداوی مراجعه می‌کنند .

“همین اکنون 485 تن تنها در شفاخانه حوزی ابن سینای بلخی بستری استند، اما مریضانی که به‌صورت سراپا تداوی می‌شوند، تعداد شان به 2500 تن در 24 ساعت می رسد.”

به گفتۀ مسئولان بخش اطفال شفاخانه حوزوی ابن سینای بلخی، به طور میانگین روزانه 500 طفل تنها به این بخش غرض تداوی آورده می‌شود.

داکتر عبدالرئوف فروغ، سرطبیب این شفاخانه می‌گوید:”در بخش کلینیک سراپاه، ما روزانه 300 طفل را تحت تداوی قرار می‌دهیم و در سرویس عاجل ما که بعد از ظهر کار می‌کنند، روزانه 200 تن تحت تداوی قرار می‌گیرند. گفته می‌توانیم که در 24 ساعت تعداد مریضان ما به 500 تن می‌رسد که خوشبختانه مرگ ومیر نداریم. “

به گفتۀ داکتران شفاخانه حوزوی ابن سینای بلخی، با فرا رسیدن فصل زمستان، امراض چون سینه بغل، زکام، سرفه و تنفسی در میان اطفال افزایش یافته است .

داکتر جمال الدین پویا، متخصص اطفال در این شفاخانه می‌گوید که نسبت به سال گذشته، مریضان این شفاخانه چند برابر شده و دلیل آن نیز در فقر، آوارگی و سرازیر شدن مهاجرین به این ولایت است، زیرا آنان امکانات زمستانی را در اختیار ندارند .

“بیماری‌های فصلی افزایش یافته است و ما در هر بستر 5 تن را تحت تداوی قرار می‌دهیم. هرچند با گذشت هر روز تعداد آنها بیشتر می‌شود، اما پرسونل شفاخانه حوزوی بلخ در خدمت مردم قرار دارد و به شکل عادی به مریضان رسیدگی می‌کنند.”

گفتنی است که داکتران برای جلوگیری از مبتلا شدن افراد، به خصوص کودکان به امراض فصلی، استفاده از آب وغذای پاک و رعایت حفظ الصحه را توصیه می‌کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA