ads

کانال قوش‌تپه مورد توجه گردشگران

مسئولان محلی در ولایت بلخ می‌گویند که کانال قوش تپه، در روزهای جمعه و دیگر روزهای رخصتی مورد توجه هزاران گردشگر از ولایت‌های کندز، کندهار، ننگرهار، کابل، سمنگان، فاریاب و برخی ولایت‌های دیگر  قرار می‌گیرد. به گفتۀ آنان این گردشگران برای تفریح ​​و سرگرمی، از این کانال دیدن می‌کنند. درهمین حال برخی از گردشگران می‌گویندکه بنابر علاقمندی شدید به رشد اقتصاد کشور، از کانال قوش‌تپه دیدن می‌کنند. اما آنان از مسئولان می‌خواهند که امکاناتی را برای گردشگران دراین منطقه فراهم کنند.

عبداللطیف سهاک
19 قوس 1402
کانال قوش‌تپه مورد توجه گردشگران

اخیرا کانال قوش تپه  در ولایت بلخ  مورد توجه هزاران گردشگر قرار گرفته و آنان برای تفریح و سرگرمی از این کانال دیدن می‌کنند.

شماری گردشگرانی که از کابل آمده‌اند، از دیدن این کانال ابراز خوشحالی کرده و می‌گویندکه پیش از این تصاویر و ویدیوهایی از این کانال بزرگ آبی را در رسانه‌ها دیده بودند، اما اکنون با دیدن آن از نزدیک بسیار خوشحال شده‌اند.

عبدالحق حلیمزی و ضیاخان، دو تن از این گردشگران چنین می‌گویند:”عکس‌های زیادی از این کانال را در رسانه‌ها دیده بودیم، اما از نزدیک آنرا ندیده بودیم. این کانال خیلی زیبا است، از دیدن آن خیلی خوشحال شدیم.”

“ما برای تفریح ​​به اینجا آمده‌ایم تا کانال قوش‌تپه را از نزدیک تماشا کنیم. این نخستین بار است که آنرا می‌بینیم و بسیار خوشحالیم. چنین پروژه‌هایی برای کشور و مردم بسیار مفید است.”

بازدید کنندگان کانال قوش تپه در ولایت بلخ، از مسؤلان می‌خواهند که برای سیاحان سهولت‌هایی را در نظر بگیرند.

فریدالله، بازدید کننده دیگر این کانال می‌گوید:”اینجا باید دکان‌ها و هوتل‌ها ایجاد شود تا کسانی‌که برای تفریح وسیاحت به اینجا می‌ آیند، از آن استفاده کنند.”

با این حال، برخی از مسئولان ساحوی کانال قوش‌تپه می‌گویندکه دراین اواخر فضای سبز و زیبا و آب روان این کانال، توجه بسیاری از گردشگردان را به خود جلب کرده است. به گفتۀ آنان، هزاران تن از ولایت‌های مختلف در روزهای جمعه و روزهای رخصتی، برای تفریح به دیدن این کانال می‌آیند.

سید ذبیح الله امیری، انجنیر ساحوی کانال قوش‌تپه می‌گوید:”بازدیدکنندگان از ولایت‌های کابل، کندز، بغلان، تخار، ننگرهار، کندهار و خود ولایت بلخ می‌آیند و وقت شانرا در اینجا سپری می‌کنند.  برنامه ای برای ساخت هوتل‌ها، رستورانت‌ها، دکان‌ها  و پارک‌های تفریحی، در آینده در اینجا در نظر گرفته شده و ساخته خواهد شد.”

گفتنی است وزارت امور داخله نیز اعلام کرده است که یک قطعه ویژه امنیتی برای حفاظت از کانال قوش‌تپه، در حال تشکیل است و بزودی این قطعه به ساحه مستقر خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA