ads

تاکید مبصرین سیاسی بر حل اختلافات از راه گفت‌وگو 

برخی از مبصرین سیاسی سخنان سرپرست وزارت دفاع ملی، مبنی بر این‌که مخالفان نظام دست از سخنان غیرمسئولانه برداشته و به کشور برگردند را امیدوار کننده دانسته و بر حل اختلافات از راه گفت وگو تاکید می‌کنند. به گفتۀ این مبصرین، اگر امارت  اسلامی به خواست‌های مخالفان توجه نشان دهد، بهتر است آنان به کشور برگردند.

کلید
11 قوس 1402
تاکید مبصرین سیاسی بر حل اختلافات از راه گفت‌وگو 

شماری از مبصرین سیاسی با اشاره به سخنان تازه ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی که از مخالفان امارت اسلامی خواسته به کشور برگردند و احساس خطر نکنند، می‌گویند که مذاکره وگفت وگو بهترین گزینه برای حل اختلافات است.

آنان همچنان از امارت اسلامی می‌خوانند که به خواست‌های مشروع مخالفان توجه نشان دهد تا آنان به کشور برگردند.

مقصود حسن‌زاده، یکتن از مبصرین سیاسی می‌گوید:”درِ مذاکره و گفت وگو باز شود، زیرا این خواست همۀ مردم است. همچنان حکومت در برابر همه خواست‌های مشروع مردم و مخالفانش پاسخگو باشد.”

سید اکبر سیال، دیگر مبصر سیاسی نیز می‌گوید:”بهتر است چهره‌هایی که درمخالفت با نظام کنونی قرار دارند، به کشور برگردند و مذاکرات بین الافغانی را آغاز کنند. باید مشکلات در داخل کشور و به گونۀ مسالمت آمیز حل گردد.”

از سویی هم امید صافی، دیگر مبصر سیاسی به این نظر است که چهره‌های سیاسی بهتر است دیگر دست از مخالفت برداشته و به دعوت کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان، به کشور برگردند.

“بهتر است این چهره‌ها به‌جای مخالفت در بیرون از کشور، به وطن برگردند و مانند سایر افراد جامعه در آبادی و ترقی کشورسهیم شوند.”

گفتنی است که برخی از مقام‌های حکومت پیشین اخیرا گفته‌اند که در صورت عدم پیشرفت از راه گفت‌وگو، آنان دست به اقدامات دیگر خواهند زد.

اما سرپرست وزارت دفاع ملی در واکنش به چنین اظهارات چهره‌های سیاسی اعلام کرد کسانی‌که برای خلق اغتشاش و برهم زدن امنیت‌ تبلیغات بیجا می‌کنند، این کار به زیان شان تمام خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA