ads

اهمیت حفظ الصحه دندان‌ها

داکتران به این باور اند که رعایت حفظ الصحه دهن و دندان‌ها باعث جلوگیری از امراض گوناگون به ویژه امراض هضمی می‌شود. این د اکتران بر راه‌اندازی برنامه‌های آگاهی‌دهی در مورد چگونگی رعایت حفظ الصحه دهن و دندان‌ها از سوی وزارت صحت عامه تاکید کرده و از مردم می‌خواهندکه در این عرصه توجه بیشتر کنند. برخی از افرادی که از درد شدید دندان رنج می برند، می‌گویند که بهتر است به کودکان مراقبت دندان‌ها آموزش داده شود، چو ن تداوی دندان‌ها در سنین بالا به مراتب سخت‌تر از مراقبت آن در دوران طفولیت است.

صائمه کاکر
17 عقرب 1402
اهمیت حفظ الصحه دندان‌ها

متخصصان دندان به این باور اند که رعایت حفظ الصحه  دهن و د ندان‌ها از موارد ضروری برای جلوگیری از مبتلا شدن به امراض جوف دهن و امراض هضمی می شود.

این د اکتران با تاکید بر شستشوی سه بار دندان‌ها در 24 ساعت و استفاده از برس د ندان‌ها، می‌گویند که عدم رعایت این نکات موجب ایجاد بوی بد د هن می‌شود که از لحاظ اجتماعی به انسان ضرر می رساند و باعث می گردد تا مردم از این افراد دوری کنند.

عزیزه مومند، متخصص دندان می گوید که لازم است تا خانواده‌ها از دندان‌‎های کودکان شان به‌شکل درست مراقبت کنند و برای آنان طریقه درست نگهداری از دندان‌ها را بیاموزانند، تا در بزرگسالی به امراض جوف دهن و درد دندان مبتلا نشوند.

“هرگاه حفظ الصحه دندان رعایت نشود، موجب امراض بیره‌ و درد دندان می شود و د ر اطراف دندان‌ها سنگ‌هایی را تشکیل می دهد که این سنگ‌ها امراض جو ف دهن را به وجود می‌آورد، دراثر آن بوی ناخوش‌آیند در دهن ایجاد می شود.”

در همین حال، وارث فخری، دیگر متخصص دندان می گوید :”مادران بعد از تغذیه کودکان دهن آنان را باید شستشو کرده و در سنین بالاتر طریقه  درست شستن دندان ها را به آنان بیاموزانند و برای کودکان زیر شش سال از کریم دندان بدون فلوراید استفاده کنند.”

از سوی دیگر، برخی از افرای که به امراض دهن و دندان مبتلا یند، می‌گویند که عدم رعایت حفظ‌‌الصحه دهن در کودکی باعث گردیده تا آنان دردهای شدید دندان را متحمل شوند.

فاطمه، یکی از این مریضان می گوید:”مدت یک ماه می‌شود که از درد دندان رنج می برم، دقیق نمی‌د انم که مشکل در کجا است، چو ن روزانه دوبار دندان‌هایم را شستشو می کنم، اما به احتمال زیاد بی‌توجهی و عدم مراقبت از دندان‌ها در کودکی، سبب ایجاد این اختلال شده است.”

متخصصان دندان، استفاده از انرژی و نوشابه‌های گازدار، استعمال مواد نشه‌آور مانند سگرت و فشار آوردن زیاد بالای دندان‌ها را  نیز از جمله عوامل عمده تخریش دندان‌ها و ایجاد امراض جوف دهن خوانده و بر راه‌اندازی برنامه‌های آگاهی‌دهی از سوی وزارت صحت عامه در مکاتب و دیگر نهادها و همچنان نشراعلانات از طریق رسانه‌ها تاکید دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA