ads

نیاز مردم ولسوالی چارکنت به شفاخانه معیاری

باشندگان ولسوالی چارکنت ولایت بلخ از عدم دسترسی به خدمات صحی و نبود یک شفاخانه معیاری در این ولسوالی شکایت دارند. آنان می‌گویند که راه‌های این ولسوالی صعب‌العبور است و مردم نمی توانند مریضان شان را به وقت مناسب به مرکز ولایت برسانند. در همین حال مسؤلان این ولسوالی با قبول مشکلات مردم، می‌گویند که بزودی در این ولسوالی یک شفاخانه مجهز اعمار خواهد شد.

عبداللطیف سهاک
16 عقرب 1402
نیاز مردم ولسوالی چارکنت به شفاخانه معیاری

باشندگان ولسوالی دور افتاده و کوهستانی چارکنت ولایت بلخ خواهان اعمار یک شفاخانه مجهز و معیاری در این ولسوالی می‌باشند.

شماری از آنان می‌گویند که در نبود یک شفاخانه مجهز، مردم نمی‌توانند مریضان شان را به وقت مناسب، برای تداوی به مرکز ولایت بلخ برسانند.

امان‌الله، یکی از باشندگان ولسوالی چارکنت می‌گوید:”وقتی برف می‌بارد راه‌های ما مسدود می‌شود و یا با مشکلات مواجه می‌شود. در چنین وضعیت اگر مریض پیدا شود، بیشتر از سه تا چهار ساعت را در بر می‌گیرد تا ما آنرا به مرکز شهر برسانیم.”

ولسوالی چارکنت که در چهل و پنج کیلومتری شهر مزار شریف موقعیت دارد، یکی از ولسوالی‌های کوهستانی است و تاکنون سرک آن نیز قیرریزی نشده و صعب العبور است.

برخی از باشندگان این ولسوالی می‌گویند که یک کلینیک در آنجا وجود دارد، اما خدمات آن اندک است و جوابگوی نیازمندی‌های صحی مردم نیست.

حبیب‌الله، یک تن از باشندگان این ولسوالی می‌گوید:”کلینیک داریم، اما شفاخانه نداریم. در این کلینیک بخش‌های جراحی و بخش عملیات نیست. این کلینیک با تجهیزات و تشکیلات اندک کار می‌کند.”

با این حال مسئولان صحی در این ولسوالی با قبول مشکلات مردم، می‌گویند که پیشنهاد ساخت یک شفاخانه مجهز  را به ریاست صحت عامه بلخ داده‌اند و وعده اعمار آن نیز سپرده شده است.

داکتر محمد رسول، مسئول کلینیک ولسوالی چارکنت بلخ می‌گوید:”خدمات بستر اینجا وجود ندارد و این کلینیک برای نفوس کمی که قبلا وجود داشت، ساخته شده بود. ما چند دوره درخواست خود را به ریاست صحت عامه راجع نمودیم.”

ولایت بلخ دارای 16 ولسوالی است که در اکثر این ولسوالی‌ها شفاخانه‌های 20 تا 50 بستر وجود دارد، اما باآنکه چارکنت یکی از ولسوالی‌های دور دست و کوهستانی است، اما تا حال مردم آنجا از خدمات صحی معیاری برخوردار نمی‌باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA