ads

ساخت بندهای برق: وعده وزارت انرژی و آب برای ولایت‎‌های شمالشرقی

سرپرست وزارت  انرژی و آب در سفرش به کندز و دیگر ولایت‌های شمالشرقی کشور وعده کرده که پلان دارد بندهای برق را در ولایت کندز و دیگر ولایات زون شمالشرق کشور اعمار کنند. در همین حال شماری باشندگان ولایات شمالشرق کشور می‌گویند که این ولایت‌ها منابع فروان آبی دارند، اما مردم به برق دسترسی ندارند.

عتیق‌الله رحیمی
29 میزان 1402
ساخت بندهای برق: وعده وزارت انرژی و آب برای ولایت‎‌های شمالشرقی

ملا عبدالطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب که به کندز سفر کرده، از رسیدگی به مشکلات مردم در زمینه برق و تخریبات سواحل دریای آمو سخن می‌گوید.

او در این سفرش به مردم وعده داده است که برای آنان بندهای آبگردان و تولید برق اعمار خواهد شد.

“مردم از مشکلات شان می‌گویند، ما می‌بینیم که چگونه یک بند ایجاد کنیم، تا این مشکلات برطرف گردد.”

این درحالی است که شماری از باشندگان ولایات شمالشرقی کشور می‌گویند، با آنکه منابع فروان آبی در این ولایات وجود دارد، اما آنان به برق دسترسی ندارند.

مولوی عتیق الله، باشنده ولسوالی خان آباد کندز می‌گوید:”خواست جدی مردم این است که دو بند برق در ولسوالی خان آباد و یک بند برق در ولسوالی آقتاش ساخته شود که ولسوالی‌های همجوار نیز از نعمت برق برخوردار شوند.”

محمدعیسی باشنده ولسوالی درقد تخار می‌گوید که ولسوالی ششگانه ماورای کوکچه از نعمت برق محروم هستند، اما منابع فروان آبی وجود دارد.

“ولایت تخار آب فروان دارد. آب‌های این دره‌ها هدر می‌روند، ما از وزارت انرژی و آب می‌خواهیم که بند برق در تخار جور کند تا مردمی که از برق محروم استند، برق داشته باشند.”

گفتنی است که سرپرست وزارت انرژی و آب وعده سپرده که حکومت به بندهای برق توجه بیشترداشته و ضمن ایجاد بندهای جدید برق، بندهایی را که نمیه کاره باقی مانده است نیز اعمار خواهد کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA