ads

رهایی دو اسیر امریکایی از سوی حماس

دو شهروند امریکا که در جریان عملیات “طوفان‌الاقصی” ازسوی نیروهای نظامی حماس اسیر شده بودند، با میانجی‌گری قطر آزاد و به کارمندان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در اسرائیل سپرده شدند. مقام‌های امریکایی آزادی این دو تن را تایید کرده و از حماس می‌خواهند که سایر افراد ملکی را نیز آزاد کنند. در همین حال دفتر سیاسی حماس گفته است که آمادۀ مبادلۀ اسیران ملکی است و از میانجی‌ها می‌خواهند که این زمینه را مساعد سازند.

مسرور تابش
29 میزان 1402
رهایی دو اسیر امریکایی از سوی حماس

یک زن آمریکایی و دخترش که در جریان عملیات “طوفان‌الاقصی” به اسرائیل، از سوی نیروهای نظامی حماس اسیر شده بودند آزاد شده‌اند.

شبکۀ الجزیزه در گزارشی گفته است که این دو اسیر به میانجی‌گری قطر آزاد شده‌ و به کارمندان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در اسرائیل سپرده شده‌اند.

دقایقی پس از آزادی این مادر و دختر آنتونی بلینکن، وزیر خارجۀ امریکا در یک نشست خبری، آزادی دو شهروند آن کشور را تایید کرد و گفت که هنوز  بیش از ۲۰۰ اسیر دیگر در نوار غزه باقی مانده‌اند که همۀ آنها باید آزاد شوند.

“دو شهروند امریکا که از 7 اکتوبر نزد حماس اسیر بودند، آزاد شده‌اند. این دو امریکایی اکنون در اسرائیل هستند. از دولت قطر برای کمک‌های بسیار مهمش در این زمینه تشکر می‌کنیم.”

از سوی دیگر حماس در واکنش به صحبت‌های مقامات امریکایی گفته‌ است که آمادۀ مبادلۀ اسیران ملکی است و از میانجی‌ها خواسته که زمینۀ مبادلۀ اسیران را فراهم کنند.

محمد نزل عضو دفتر سیاسی حماس در این رابطه به شبکه خبری الجزیره گفت:”ما آماده‌ایم تا از طریق میانجی‌ها در مورد سایر اسیران که نزد حماس هستند، صحبت کرده و اسیران را مبادله کنیم. به شرط این که اسرائیل حملات خود را بر نوار غزه متوقف کند.”

نزل افزود که حماس با رهایی دو شهروند امریکایی، نشان داده‌اند که امریکا دروغ می‌گوید و آن‌ها از افراد ملکی به عنوان سپر استفاده نمی‌کنند.

این دو شهروند امریکا در حالی از سوی گروه حماس آزاد می‌شوند که جنگ میان نیروهای این گروه و اسرائیلی‌ها که مورد حمایت مستقیم ایالات متحده قرار دارند، وارد چهاردهمین روز شده و تاکنون صدها تن از دو طرف کشته و زخمی شده‌اند.

گفته می‌شودکه امروز رهبران ده‌ها کشور جهان در قاهره نشستی به منظور برقراری آتش‌بس در غزه برگزار خواهند کرد. وزیر خارجه آلمان، سرمنشی سازمان ملل متحد و محمود عباس، ریيس تشکیلات خودگردان فلسطین از  اشتراک کنندگان این نشست‌ خواهند بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA