ads

یک نهاد خیریه برای 100 کودک یتیم لباس عیدی توزیع کرد

حاجی عبدالرحمن بشردوست مسئول نهاد خیریه «بشردوست» در ولایت فاریاب به کلید می‌گوید که در ادامه کمک‌های بشردوستانه، این نهاد امروز برای 100 تن از کودکان فقیر و بی بضاعت لباس عیدی و چپلی توزیع کرده است.

آزادبیگ رسولی
1 سرطان 1402
یک نهاد خیریه برای 100 کودک یتیم لباس عیدی توزیع کرد

آقای بشردوست هدف از توزیع لباس و چپلی ‌های عیدی به این کودکان را هدیه لبخند در روزهای عید قربان عنوان کرده گفت که این کودکان به دلیل مشکلات اقتصادی توان خرید لباس در عید را نداشتند.

” امروز نیز 100 تن از کودکان یتیم، بی بضاعت و مهاجرین را تحت پوشش قرار دادیم و لباس عیدی و چپلی آماده کردیم که درحال توزیع هستیم، همه شاهد است که امسال خشکسالی شد مردم بیکار است کارنیست، خانواده های است که همی شب نان خوردن ندارند همین یک جوره لباس و یک جوره چپلی برای شان کلان کمک است”.

او همچنان گفت که این نهاد برنامه توزیع گوشت قربانی را نیز بر اساس یک سروی دقیق در روز اول عیدقربان برای خانواده های نیازمند که توان قربانی را ندارند روی دست دارد.

در همین‌حال کودکانی که امروز از این کمک‌ها مستفید شده اند، با ابراز خرسندی می‌گویند که به‌دلیل مشکلات اقتصادی توان خرید لباس در عید را نداشتند؛ اما اکنون که برای شان لباس مساعدت شده است، می‌توانند عید را به خوشی تجلیل کنند.

مرتضی 14 ساله که متعلم صنف پنجم مکتب است می گوید که در شهر با کراچی بارکشی میکند و روزانه 100 تا 150 افغانی کار می کند.

او که آرزوی داکتر ویا انجینیر شدن را در سر دارد می گوید:

 ” اینجا مهاجر شده آمدیم پرغون دارم بار مردم را می برم، عیدها بدون لباس و چپلی می مانیم؛ اکنون نهاد بشردوست برای ما لباس و چپلی داد میخواهم که سایر افراد خیرخواه به ما کمک کنند”.

درعین حال نوراحمد یکی دیگر از کودکان کارگر که از نعمت سواد محروم مانده چنین می گوید: “مهاجر شده آمدیم مکتب نمی خوانم، مشکلات داریم روزگار کلان است هم پدرم کار میکند هم خودم تا پول یک ده تا نان را پیدا بکنیم و بخوریم، نی لباس داشتم و نی چپلی نهاد بشردوست آمد برای ما لباس داد به عید می پوشیم”.

به گفته مسئولان نهاد خیریه بشردوست، این نهاد طی چند سال اخیر، صدها خانواده نیازمند را در فاریاب با جلب کمک ها از سوی تاجران ملی و افراد خیرخواه تحت پوشش کمک‌های خوراکی و غیر خوراکی قرار داده و همچنان ده ها مسجد را در نقاط مختلف این ولایت اعمار و ده ها حلقه چاه آب آشامیدنی صحی را نیز برای مردم حفر نموده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA