ads

برنامه کارآفرینی در اوج رکود بازار کار

یک برنامه کار آفرینی از 31 جوزا تا اول سرطان، از سوی یک مؤسسه در یکی از پوهنتون‌های خصوصی درکابل برگزار شده است. در این برنامه که خانم‌ها نیز اشتراک دارند، طرح‌های خیاطی، تجارت‌های کوچک، موادغذایی، ایجاد رسانه‌های دیجیتل، ایجاد رستورانت‌ها و استفاده از منابع طبیعی و زراعتی که از سوی اشتراک کننده‌ها ارائه می‌گردد، تحت حمایت قرار خواهد گرفت.

طوبا رسولی
31 جوزا 1402
برنامه کارآفرینی در اوج رکود بازار کار

در برنامه کار آفرینی که از سوی مؤسسه مطالعات اقتصادی و حقوقی افغانستان(AELSO) با همکاری پوهنتون باختر برای دو روز در کابل برگزار شد، جوانان از 34 ولایت کشور اشتراک کردند.

مسئولین این برنامه می‌گویند که 62 طرح در این برنامه شامل شد که 46 طرح آن فهرست شدند. به گفتۀ آنان کسانی که طرح‌های شان در این برنامه برنده اعلام می‌شود، از لحاظ تخنیکی و مالی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

محمد حنیف فرزان، رییس هیئت مدیره مؤسسه مطالعات اقتصادی و حقوقی افغانستان می‌گوید:”در این برنامه خوشبختانه خانم‌ها بیشتر سهم گرفته‌اند. طرح‌های خیاطی، تجارت‌های کوچک، مواد غذایی، ایجاد رسانه‌های دیجیتل، ایجاد رستورانت‌ها و استفاده از منابع طبیعی و زراعتی در این برنامه مورد بررسی وحمایت قرار می‌گیرد.”

محمد مصطفی، یک تن از استادان پوهنتون باختر اهمیت این برنامه را چنین توضیح می‌دهد:”این گونه برنامه‌ها خیلی مثبت است. زیرا سبب رشد مادی و معنوی جوانان می‌شود. جوانان طرح‌های شان را به رقابت گذاشته و می‌توانند برنده شوند. همچنان می‌توانند که مفکوره‌های شان را از این طریق به واقعیت مبدل سازند.”

در همین حال برخی از جوانان برگزاری چنین برنامه‌ها در زمینه کاریابی برای جوانان مؤثر می‌دانند.

مجتبی نبی‌زاده، یک تن از اشتراک کنندگان این برنامه می‌گوید:”این برنامه‌ها روی جوانان خیلی تاثیرات خوبی دارد. اهمیت آن زیاد است، چون در این شرایط جوانان بی‌انگیزه شده‌اند و این برنامه‌ها سبب انگیزه برای آنان می‌گردد.”

این برنامه کارآفرینی درحال برگزار می‌گردد که در سال‌های اخیر شهروندان از وضعیت کاری در بسیاری از عرصه‌ها ناراضی می‌باشند و مشکلات اقتصادی باعث شده است که افراد زیادی دست از کارها و مشاغل کشیده و راه مهاجرت را در پیش بگیرند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA