ads

شاگردان مکتب در ولسوالی چهاربولک بلخ به آب آشامیدنی دسترسی ندارند

با آنکه این روزها گرمی هوا در ولایت بلخ به 42 درجه سانتی گراد رسیده است، شاگردان مکتب در ولسوالی چهاربولک این ولایت به آب آشامیدنی دسترسی ندارند. این درحالی است که برخی مکتب‌ها در این ولسوالی تعمیر نیز ندارند و شاگردان در زیر خیمه‌ها آموزش می‌بینند.

عبداللطیف سهاک
19 جوزا 1402
شاگردان مکتب در ولسوالی چهاربولک بلخ به آب آشامیدنی دسترسی ندارند

در هوای 42 درجه سانتی گراد و در مکتب‌های بی‌تعمیر شاگردان مکتب در ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ، به آب آشامیدنی نیز دسترسی ندارند.

انذالله؛ شاگرد یک مکتب در ولسوالی چهاربولک گفت:” ما می‌خواهیم که معلمان ما زیاد شود چون ما معلم نداریم، ما می‌خواهیم چاه آب و  تعمیر مکتب برای ما ساخته شود، مکتب ما تعمیر ندارد و در هوای گرم درس می‌خوانیم.”

از سویی هم لیلما؛ شاگرد یک مکتب دیگر در این ولسوالی گفت:” ما درآفتاب تابستان و روزهای بارانی زمستان در بیرون می‌نیشنیم و مکتب ما جای تفریح هم ندارد.”

در همین حال یار محمد؛ سرمعلم مکتب امام فخرالدین راضی در ولسوالی چهاربولک، از دولت می‌خواهد که برای حل این مشکلات، تلاش کند.

او افزود:” مشکلات مکتب این است که مکتب احاطه ندارد، مشکل دوم آب آشامیدنی ندارد و سوم 13 شعبه داریم و از سال تاسیس تا حالا چهار استاد دارد که برای همه صنف‌ها رسیده‌گی نمی‌توانند.”

با این حال، مسئولان معارف در ولسوالی چهاربولک می‌گویند، برخی مکتب‌های بدون ساختمان، به تعمیرهای کرایی انتقال داده شده‌اند و تلاش‌ها برای فراهم‌سازی مکان مناسب برای دیگر مکتب‌ها جریان دارد.

قاری جمشید؛ آمر معارف ولسوالی چهاربولک می‌گوید که تلاش‌ها برای حل سایر مشکلات در مکتب‌های این ولسوالی هم جریان دارد.

او گفت:” هفت باب مکتب ما تعمیر ندارند و ما در منازل شخصی و جاهای مناسب مشکلات خود را رفع کردیم، در تلاش رفع مشکلات باقی مانده هم هستیم.”

گفتنی‌ست که در حال حاضر، حدود 50 مکتب لیسه، متوسطه و ابتدائیه در ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ فعال است.

کم‌بود معلم، دیگر مشکلی‌ست که شاگردان مکتب در این ولسوالی با آن مواجه‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA