ads

تاکید مقامات حکومتی به ساده‌سازی سیستم اداری

عطاالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از روندکاری برخی ادرات دولتی انتقاد کرده و می‌گوید که درعدم اصلاحات اداری، فساد اداری دوباره حاکم خواهد شد. در همین حال مقام‌ها در اداره امور نیز برای حل این مشکلات بر ساده سازی پروسه‌های اداری تاکید دارند.

نویسنده: Samad Ali Nawazish
17 جوزا 1402
تاکید مقامات حکومتی به ساده‌سازی سیستم اداری

اداره اصلاحات اداری وخدمات ملکی روز چهارشنبه(17 جوزا) تفاهمنامه ساده سازی پروسه اداری را با وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امضا کرد.

در محفلی‌که به همین مناسبت برگزار شده بود، عبدالحنان عارف‌الله، رییس این اداره یکی از اهداف ساده سازی پروسه‌های اداری را جلوگیری از فساد اداری و ایجاد تسهیلات برای مراجعین خواند.

 “ازسال 1401 خورشیدی تاکنون 304 پروسه اداری در برخی  ادارات دولتی ساده سازی شده است و در سال پیش رو هم این پروسه ادامه خواهد داشت.”

این درحالی است‌که عطاالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از روند کاری برخی ادارات دولتی شدیدا انتقاد می‌کند.

او می‌گوید:”ما به‌خاطر ترمیم یک حلقه تایر، ناگذیر شدیم که 72 امضا را بگیریم. در هر اداره که مراجعه شود‌، هزاران بهانه و مشکل در اجرای کار وجود دارد. من نمی‌دانم این راه‌های طولانی چرا بناء شده است.”

به گفتۀ عمری، باتوجه به این وضعیت ساده‌سازی پروسه‌های اداری یک امر لازمی است.

درعین حال نورالحق انور، رییس عمومی اداره امور نیز بر ساده‌سازی پروسه‌های اداری تاکید دارد.

“یکی از اولویت‌های کاری نظام کنونی، ارایه و عرضه خدمات بهتر برای مردم است. مردم به خدماتی که نیاز دارند، باید به ساده به آن دسترسی پیدا کنند.”

بر اساس معلومات مسئولان اداره اصلاحات اداری وخدمات ملکی‌، تفاهنامه ساده‌سازی پروسه‌های اداری میان این اداره با شاروالی کابل، ریاست عمومی اداره امور و وزارت شهدا و معلولین نیز به امضا رسیده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA