ads

نمایشگاه دوروزه کتاب در مرکز و برخی ولسوالی‌های بدخشان

مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ بدخشان به همکاری اتحادیه ناشران، نمایشگاه دو روزه کتاب را همزمان در شهر فیض آباد و شماری از ولسوالی‌ها برگزار کرده‌اند. هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد انگیزه کتاب خوانی درمیان شهروندان عنوان شده است. شماری از جوانان با استقبال از این نمایشگاه، می‌گویند که این برنامه باعث خواهد شد تا آنان منابعی را که نیاز دارند، پیدا کنند.

عتیق الله رحیمی
13 جوزا 1402
نمایشگاه دوروزه کتاب در مرکز و برخی ولسوالی‌های بدخشان
عکاس: عتیق‌الله رحیمی

در دوهفته اخیر این دومین نمایشگاه کتاب است که در بدخشان برگزار می‌شود.

 مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت می‌گویند که یک نمایشگاه  خیابانی کتاب در شهر فیض آباد و چهار ولسوالی دیگر، برای دو روز برگزار شده است.

معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ بدخشان می‌گوید:”تلاش می‌کنیم در دیگر ولسوالی‌ها نیز کتابخانه عامه داشته باشیم تا بتوانیم در تمام ولسوالی‌ها نمایشگاه‌های کتاب داشته باشیم. این نمایشگاه خیابانی برای دور روز برگزار شده و به ناشران و کتابفروشان کمک می‌کند تا کار و بار شان را بیشتر رونق دهند.”

شماری از جوانان از برگزاری این نمایشگاه استقبال کرده و می‌گویند که محصلان می‌توانند کتاب‌های مورد  نیاز شان را از این نمایشگاه پیدا کنند.

شهرام، یکی از  بازدیدکنندگان این نمایشگاه می‌گوید:”استقبال جوانان از نمایشگاه خیلی خوب بوده و این خوشحال کننده است که حکومت از کتابفروشان و جوانان حمایت می‌کند. این نمایشگاه کمک می‌کند تا جوانان کتاب بخرند و مطالعه کنند.”

سمیع‌الله، دیگر بازدیدکننده می‌گوید:”تعداد زیادی از جوانان اشتراک کرده بودند و از جوانان می‌خواهیم به کتاب و مطالعه رو بیارند تا یک جامعه پیشرفته و با ثبات داشته باشیم و بتوانیم فرهنگ مطالعه را در بدخشان و دیگر ولایات ترویج کنیم.”

در هیمن حال برخی از کتابفروشان برگزاری چنین نمایشگاه‌ها را در رونق یافتن کسب و کار شان مفید می‌دانند.

احمد نبیل قازی‌زاده، یکی از کتابفروشان در شهر فیض‌آباد می‌گوید:”ما برای نسل جوان این نمایشگاه را به راه انداخته‌ایم و هدف ما این است که جوانان به مطالعه رو بیاروند و محصلان نیز خواهان برگزاری چنین نمایشگاه‌ها می‌باشند.”

این در حالیست که با محروم شدن دختران از تعلیم و تحصیل، نه تنها جای دختران در چنین نمایشگاه‌ها خالی، بلکه حضور شان نیز ممنوع است.

تاکنون مشخص نیست که در روز دوم این نمایشگاه کتاب، به دختران اجازه حضور در این نمایشگاه داده می‌شود یا خیر.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA