ads

تاکید زنان بر حضور پولیس زن در صفوف نیروهای امنیتی

شماری از پولیس‌های زن که در بی‌سرنوشتی بسر می‌برند، می‌گویند که حضور آنها در بخش‌های امنیتی ضروری است و باید دوباره در صفوف نیروهای امنیتی مستقر شوند. به گفتۀ آنها، امارت اسلامی تاکنون آنان را دوباره به وظایف شان نخواسته و این وضع نه تنها باعث مشکلات اقتصادی آنان شده، بلکه آنان را با مشکلات روحی و روانی نیز روبه‌رو کرده است. اما مسئولین در وزارت امور داخله می‌گویند افسران پولیس زن در بخش‌هایی که نیاز است، حضور داشته و وظیفه اجرا می‌کنند.

هاجر جعفری
13 جوزا 1402
تاکید زنان بر حضور پولیس زن در صفوف نیروهای امنیتی

شماری از زنان پولیس که در بی‌سرنوشتی بسر می‌برند، شکایت دارند که دو سال از آمدن امارت اسلامی می‌گذرد، اما آنان تاکنون به وظایف شان فراخوانده نشده‌اند.

سحر فقیری، افسر سابق پولیس می‌گوید که پیش از این در ادارات مختلف کار می‌کرد، اما با آمدن امارت اسلامی او در بی‌سرنوشتی قرار گرفته است.

“قبلا در بخش‌های مختلف کار می‌کردم، اما اکنون خانه نشین شده‌ام. از یک طرف مشکلات اقتصادی دارم و از طرف دیگر نگران امنیت کشور می‌باشم، چون حضور زنان پولیس درکاهش و رفع جرایم نقش مهمی دارد.”

از سوی دیگر، برخی از فعالان زن نیز حضور پولیس زن را در صفوف نیروهای امنیتی بسیار ضروری می‌پندارند.

آنان از امارت اسلامی می‌خواهند که تمامی پولیس‌های زن را که در گذشته در بخش‌های گوناگون کار می‌کردند، دوباره به کار‌های شان برگرداند و برای جذب افسران جدید پولیس زن نیز تدابیر بگیرد.

حمیده محسنی، می‌گوید:”زمانی که دریک  منطقه نیاز به کنترول و تحقیق باشد، حضور پولیس زن در آنجا ضروری است. ویا اگر زنان در جرمی دخیل باشد، پولیس زن باید برای بررسی به آنجا مراجعه کند.”

هرچند مسئولین در مورد این که به چه تعداد زنان پولیس درحال حاضر در ارگان‌های دولتی وظیفه اجرا می‌کنند معلومات ارائه نمی‌دهند، اما می‌گویند که درحال حاضر تعداد زیادی از افسران پولیس زن مشغول وظیفه می‌باشند.

بسم‌الله حبیب، معاون سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید:”در ادارات دولتی که تعداد مراجعین زن بیشتر است، افسران پولیس زن هستند تا خدمات لازم را برای مراجعه کنندگان ارائه دهند.”

این درحالی است که شهروندان حضور افسران پولیس زن را که درحال حاضر در وزارت داخله و سایر نهادهای امنیتی وظیفه اجرا می‌کنند، کافی ندانسته و  از حکومت می‌خواهند که تعداد افسران پولیس زن را در ولایت‌ها، ولسوالی‌ها و سایر بخش‌ها نیز افزایش دهد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA