ads

کار استخراج دو معدن در فاریاب آغاز می‌شود

سرپرست وزارت معادن و پطرولیم در سفرش به شهرمیمنه؛ مرکز ولایت فاریاب از آغاز کار استخراج شماری از معادن در این ولایت خبر داده است. مولوی شهاب‌الدین دلاور، روز سه‌شنبه( 9 جوزا ) به هدف بررسی از وضعیت معادن و رسیدگی به مشکلات معادن به ولایت فاریاب سفر کرد.

آزادبیگ رسولی 
9 جوزا 1402
کار استخراج دو معدن در فاریاب آغاز می‌شود

مولوی شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پطرولیم هدف از سفر خود به فاریاب را بررسی وضعیت معادن این ولایت اعلام کرده و گفت که قرار است در آینده نزدیک دومعدن ذغال سنگ ولسوای قرایی و معدن طلا و سرب در ولسوالی لولاش به شرکت قراردادی سپرده شود و کار استرخراج آن آغاز گردد.

سرپرست وزارت معادن و پطرولیم افزود که با آغاز کار استخراج این معادن، فرصت‌های کاری برای صدها شهروند فراهم شده و وضعیت اقتصادی مردم بهبود خواهد یافت.

“معادن طلا، سرب و جست و دیگر معادن نفت و گاز داریم. آمدیم که این معادن را بررسی کنیم تا این معادن که همه مال مردم است، به شکل درست نگهداری شود و به شکل استندرد و قانونی استخراج شود و شفافیت در کارهایش باشد.”

وی همچنان از آغاز کار قیرریزی 150 کیلو متر سرک حلقوی هرات – بادغیس از طریق عواید معدن لعل سرجنگل ولایت غور سخن گفت. این سرک ولایت فاریاب را با ولایات غربی کشور وصل می‌کند.

در عین حال داملا شعیب رسالت، والی فاریاب با استقبال از وعده‌های سرپرست وزارت معادن، خواستار آغاز کار دوباره دو بند آب گردان؛ دهن دره و المار شد.

والی فاریاب همچنان روی کنترول معادن این ولایت تاکید کرده و گفت:”ذغال سنگ ولسوالی خیبر (قرایی) باید کنترول شود، چون مردم شکایت دارند و همچنان معدن سیاه کوه ولسوالی لولاش که یک قلم نه، بلکه 12 قلم مواد معدنی از قبیل آهن، سرب، طلا و دیگر مواد قیمتی را دارد، مورد توجه قرار گیرد.”

گفتنی است که ولسوالی‌های خیبر و لولاش از سوی امارت اسلامی در ولایت فاریاب جدیدا تاسیس شده  است.

درحالی که فاریاب یکی از ولایات سرشار از معادن بشمار می‌رود، اما باشندگان این ولایت همواره از بی‌کاری و فقر شکایت دارند. حال دیده شود که با آغاز کار استخراج معادن این ولایت چه تغییراتی در وضعیت مردم، به خصوص در زمینه کاریابی به میان خواهد آورد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA