ads

شفاخانه ۵۰ بستر کووید-۱۹ در کندز دوباره فعال گردید

فعالیت شفاخانه حوزوی کووید -۱۹ کندز که سال گذشته متوقف گردیده بود، از سر گرفته شد.

عتیق‌الله رحیمی
15 ثور 1402
شفاخانه ۵۰ بستر کووید-۱۹ در کندز دوباره فعال گردید

مسئولان ریاست صحت عامه کندز، می‌گویند که این شفاخانه با همکاری مالی بنیاد آغاخان و سازمان جهانی صحت (WHO) دوباره فعال گردیده است.

نجیب الله ساحل؛ رییس صحت عامه کندز می‌گوید، در صورت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، این ریاست آماده است تا این شفاخانه را به ۱۰۰ بستر ارتقاء دهد.

ساحل افزود:” برای فعلا ۵۰ بستر آماده داریم، در صورتی که واقعات افزایش یابد ، ما می‌توانیم تا ۱۰۰ بستر بیماران در اینجا بستر کنیم، بخش زنانه و مردانه آن کاملا جداست و در کنار این که بیماران کووید-۱۹ در اینجا تداوی می‌شوند، افراد مبتلا به امراض ساری نیز تداوی می‌شوند که تعداد شان در شفاخانه زیاد است.”

در همین حال  سید رسول منگل؛ نماینده وزارت صحت عامه، می‌گوید  که این وزارت  در نظر دارد تا با همکاری سازمان جهانی صحت، چندین بخش دیگر را نیز در شفاخانه حوزوی کندز فعال سازد.

منگل گفت:” در آیند نزدیک در شفاخانه حوزوی کندز در بخش‌های تراسکوپی لب، جراحی دکاردیورس، کاتلب، آرتروسکوپی، اندورولوژی، ارتوپیدی کودکان و همچنان  زمینه‌های آزمایش‌گاهی و آسیب‌شناسی تغییرات مثبت و قابل توجهی به‌وجود خواهد آمد که مشکلات ولایات زون شمال‌شررق  را هم حل خواهد کرد.”

ازسویی هم باشنده‌گان ولایت کندز، از فعال شدن دوباره شفاخانه کووید-۱۹ در این ولایت ابراز خرسندی کرده، می‌گویند که با توجه به احتمال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، ظرفیت این شفاخانه باید به ۱۰۰ بستر ارتقاء داده شود.

فضل محمد؛ باشنده کندز گفت:” به‌خاطر جلوگیری از مرض کرونا یک اقدام خیلی خوبی است، اما گرمی زیاد شده و مریضان کرونا هر روز در حال افزایش است، شفاخانه ۵۰ بستر اینجا جور شده ما می‌خواهیم که ۱۰۰ بستر شود، چون اینجا زون هست و از ولایت‌های، بدخشان، تخار و بغلان هم مریضان این شفاخانه می‌آیند و باید بستر اینجا زیاد باشد.”

گفتنی‌ست که فعالیت شفاخانه حوزوی ۵۰ بستر کووید-۱۹ در ولایت کندز، در ماه اگست سال ۲۰۲۲ میلادی، متوقف شده بود.

اما پس از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، این شفاخانه دوباره فعال گردید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA