ads

برای ده‌ها خانواده‌ نیازمند در فاریاب مواد غذایی توزیع شد

برای 130 خانواده فقیر و نیازمند در ولایت فاریاب، از سوی افغان‌های مقیم ترکیه، مواد غذایی کمک شد.

آزادبیگ رسولی
1 ثور 1402
برای ده‌ها خانواده‌ نیازمند در فاریاب مواد غذایی توزیع شد

این کمک‌ها درهمآهنگی نهاد “ترکستان ایللری” در شهرمیمنه؛ مرکز ولایت فاریاب، توزیع گردید.

علاءالدین ایرکین؛ یک تن از مسئولان این نهاد به کلید می‌گوید، این کمک‌ها از سوی شماری از جوانان فاریاب که در ترکیه کار می‌کنند، به مناسبت عید سعید فطر برای نیازمندان تهیه شده است.

ایرکین، می‌افزاید که بسته‌های کمکی شامل یک بوری برنج، یک بوتل روغن پنج لیتره، پنج کیلو شکر، سه قوطی رب و دو کیلو چای خشک بود.

به گفته او، جوانان مهاجر در ترکیه، با ایجاد نهادی به‌نام ترکستان ایللری، همه ساله با خانواده‌های فقیر و نیازمند در نقاط مختلف افغانستان، کمک می‌کنند.

ایرکیت افزود:” این کمک‌ها از سوی افغان‌های مقیم ترکیه است که برای ما فرستاده‌اند، ما خانواده‌های نهایت مستحق را سروی و این مواد را برای شان توزیع کردیم، وضعیت اقتصادی مردم نهایت خراب است و نیاز است که دست این خانوادها گرفته شود.”

در همین حال، خانواده‌های نیازمند از نهادهای کمک‌رسان و تاجران افغان‌، می‌خواهند که با نیازمندان در افغانستان کمک کنند.

محمدکاظم؛ یک تن از نیازمندانی که کمک دریافت کرده است گفت:” وطن‌داران ما مقداری کمک ازقبیل برنج، روغن، رب، شکر و چای کمک کرده بودند و دست شان درد نکند، ما تشکری می‌کنیم که اینها را برای ما کمک کردند، تا چند روز چاره ما می‌شود.”

از سویی هم نقیب‌الله؛ باشنده ولایت فاریاب نیز وضعیت اقتصادی مردم را نگران‌کننده خوانده، از تاجران می‌خواهد که با نیازمندان کمک کند.

او افزود:” برای کمک همین وقت است که تمام مردم زیر خط فقر زنده‌گی می‌کنند، خوش به حال کسی که در این شب و روز به مردم فقیر کمک می‌کند، 95 درصد مردم فاریاب زیر خط فقر قرار دارند، ما از تاجران به‌ خصوص تاجران فاریاب می‌خواهیم که اگر یک بوتل روغن هم کمک می‌کنند و یک فامیل 5 نفری از آن مستفید می‌شود، در آخرت به درد شان می‌خورد.”

این کمک‌ها در حالی توزیع می‌شود که شماری از خانواده‌‌ها در ولایت فاریاب، در وضعیت بد اقتصادی قرار داشته و توانایی تهیه میوه خشک و لباس برای فرزندان شان را ندارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA