ads

کمک یک معلم جوان به شاگردان مکتب در دو ولسوالی

یک معلم جوان در تخار  برای ۲۵۰۰ شاگرد مکتب در ولسوالی‌های درقد و خواجه بهاءالدین، مواد آموزشی توزیع کرده و می‌خواهد برای ده‌ها صنف درسی، فرش و تخته‌ توزیع کند. وی همواره برای شاگردان مکتب‌های ولسوالی‌های هفت گانه ماورای کوکچه، دادخواهی کرده است. در همین حال مسئولان معارف و باشندگان در این ولسوالی‌ها از تلاش این معلم جوان قدردانی کرده و می‌گویند که شاگردان این مکتب‌ها توان خرید قرطاسیه را ندارند و به حمایت بیشتری نیاز دارند.

عتیق‌الله رحیمی
29 حمل 1402
کمک یک معلم جوان به شاگردان مکتب در دو ولسوالی

در بیشتر ولسوالی‌های دور دست تخار، مکاتب از امکانات آموزشی محروم‌استند و برخی از مکاتب حتی ساختمان نداشته و شاگردان در فضای باز درس می‌خوانند.

در چنین وضعیتی حبیب الرحمن منصوری، یک معلم جوان در ادامه تلاش‌های معارف دوستانه‌اش این بار به توزیع قرطاسیه به ۲۵۰۰ تن از شاگردان در ۱۲ مکتب اقدام کرده است.

این مکتب‌ها در ولسوالی‌های درقد و خوابه بهاءالدین تخار موقعیت دارند که از کمترین امکانات برخوردار می‌باشند.
این معلم جوان می‌گوید:”خدا شاهد است، سال گذشته در صنف رفتم و شاگردانی را دیدم که یک قلم و کتابچه هم ندارند. با خودم فکر کردم که باید به این مردم خدمت کنم. دیگران هم می‌توانند تاحد توان در این بخش خدمت کنند.”

درهمین حال مسئولان در آمریت معارف ولسوالی درقد، ضمن قدردانی از ابتکار این جوان تخاری می‌گویند که مکاتب این ولسوالی از امکانات درسی محروم می‌باشند و شاگردان نیز توان خرید قرطاسیه و مواد آموزشی را ندارند.

محمد ابراهیم حنفی، آمر معارف ولسوالی درقد می‌گوید:”از این جوان تشکری می‌کنیم که به این محل دور دست آمده و برای شاگردان قلم، کتابچه و بکس توزیع می‌کند.”

همچنان شماری از باشندگان ولسوالی درقد و خواجه بهاءالدین، ضمن قدردانی از ابتکار آقای منصوری، از سایر جوانان می‌خواهند که با الگو برداری از این معلم جوان، کنار معارف بایستند و شاگردان مناطق محروم را تشویق و همکاری کنند.

حاجی امرالدین، رییس شورای مردمی و از بزرگان ولسوالی درقد می‌گوید:”من از معلم صاحب بسیار تشکر می‌کنم که اینجا آمده و به مکتب خدمت می‌کند. ما از دیگر جوانان، مسئولان  و مؤسسات می‌خواهیم که با بخش معارف کمک کنند. “

از سوی دیگر فدا محمد جیحون، معاون ولسوال درقد می‌گویدکه مکاتب این ولسوالی بالاتر از یازده هزار  شاگرد دارند و معارف این ولسوالی هم باکمبود پرسونل مواجه است.

“در اینجا هشت مکتب لیسه، دو متوسطه و بقیه ابتدائیه استند که تنها هشت مکتب دارای تعمیر بوده و باقی آن تعمیر ندارند و نیاز اساسی به اعمار تعمیر دارند. مکاتبی که تعمیر دارند، میز، چوکی و کتاب ندارند.”

گفتنی است که در سال‌های گذشته نیز  به دلیل ناامنی‌ها توجه به وضعیت آموزشی در این ولسوالی‌ها صورت نگرفته است. این درحالیست که دختران بالاتر از صنف ششم هم تا امرثانی ازسوی امارت اسلامی اجازه رفتن به مکتب را ندارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA