ads

شکایت باشندگان تخار از پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی

شماری از باشندگان شهر تالقان؛ مرکز ولایت تخار می‌گویند که خشک شدن چاه‌های آب آشامیدنی، آنان را با مشکلات روبه‌رو کرده است. این شهروندان از عملکرد سیستم آبرسانی در شهر تالقان شکایت دارند. اما مسئولان آمریت آبرسانی می‌گویند که هیچ تغییری در خدمات آبرسانی به میان نیامده، بلکه حفر شدن چاه‌های عمیق، افزایش نفوس و خشک‌سالی از عوامل پایین رفتن سطح آب زیر زمینی در این شهر شده است.

عتیق الله رحیمی 
19 حمل 1402
شکایت باشندگان تخار از پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی

عدم دسترسی به آب آشامیدنی مشکلی است که بر علاوه باشندگان ولسوالی‌های تخار دامنگیر  باشندگان شهر تالقان هم شده است.

شماری از این باشندگان می‌گویند که آب چاه‌های شان خشک شده و سیستم آبرسانی هم عمکرد درست ندارد.

سید ظاهر یکی از باشندگان تالقان می‌گوید:” چاه‌ها خشک شده و سیستم آبرسانی نداریم. وقتی به اداره آبرسانی مراجعه می‌کنیم، یک روز می‌گویند که میتر نیست، یک روز می‌گویند که انجنیرهای ما بیکار نیستند و همین طور بهانه‌های دیگر. “

اما شماری از افرادی که در حفر چاه مهارت دارند، می‌گویند که به دلیل سردی دوامدار در زمستان گذشته، آب‌های زیرزمینی از یک تا سه متر پایین رفته است و با گرم شدن هوا این مشکل حل خواهد شد.

خیر محمد یکی از این افراد، می‌گوید:”آب چاه‌های تحار در بعضی سال‌هایی که سردی زیاد می‌شود، پایین می‌رود. امسال هم از ماه حوت به این طرف، آب بسیار پایین رفته است.”

مسئولان در آمریت آبرسانی تخار اما می‌گویند که آب چاه‌های نیمه عمیق در این ولایت به دلیل افزایش نفوس وخشک‌سالی‌های گذشته فروکش کرده است.

 به گفتۀ آنان خشک شدن چاه‌های نیمه عمیق هیچ مشکلی در خدمات آبرسانی ایجاد نکرده و این اداره در نواحی هشتگانه شهر تالقان به طور ۲۴ ساعته، ارائه خدمات دارد.

حقیار، آمر آبرسانی تخار می‌گوید:”دلیل پایین رفتن آب زیر زمینی در زیاد شدن نفوس، خشک‌سالی و گرمی است، اما چاه‌های آبرسانی تالقان عمیق است و خشک نشده. تنها آب چاه‌های نیمه عمیق پایین رفته. درتالقان آب شهری مشکلی ندارد و ۲۴ ساعت برای شهروندان توزیع می‌گردد.”

گفتنی است که دسترسی به آب آشامیدنی یکی مشکلات عمده باشندگان تخار و ولسوالی‌های این ولایت است که همواره از عدم دسترسی به آب صحی آشامیدنی شکایت دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA