ads

ختنه بیش از یک هزار کودک از سوی یک داکتر درجوزجان

بیش از یک هزار کودک در ولسوالی آقچه جوزجان از سوی مرکز تشخیصیه داکتر ایرگش فاریابی به طور رایگان خته می‌شوند.

آزاد بیگ رسولی
18 حمل 1402
ختنه بیش از یک هزار کودک از سوی یک داکتر درجوزجان

یک داکترجوان درولسوالی آقچه ولایت جوزجان طی یک اقدام خیرخواهانه تصمیم گرفته که بیش از یک هزار کودک  از خانواده های فقیر و بی بضاعت را با تمام امکانات صحی به طور رایگان ختنه نماید.

داکترایرگش فاریابی مسئول برگزار کننده این برنامه، هدف از برگزاری این برنامه را جلوگیری از مصارف کمرشکن و نهادینه شدن فرهنگ همدیگر پذیری میان مردم و دستگیری خانواده های فقیر و بی بضاعت عنوان می کند تا از این طریق بتواند تمام کودکانی که در این ولسوالی از ختنه باز مانده اند ختنه نماید.

او می گوید که این برنامه از 15 ماه رمضان آغاز و تا کنون یک هزار کودک از قریه جات این ولسوالی شناسایی شده و قرار است تا ختم ماه مبارک رمضان ختنه شوند.

” مردی 28 ساله پیشم مراجعه کرده بود که به دلیل فقر و مشکلات اقتصادی تا حال ختنه نشده بود؛ با دیدن این مرد دلم بسیار ناآرام شد و تصیم گرفتم اشخاص و اطفالی که مانند این مرد به دلیل مشکلات اقتصادی تا کنون ختنه نشده اند از طریق مسلک خود، با امکانات دست داشته کمک نمایم “

با این حال مولوی اخترمحمد مدیر امربالمعروف ونهی از منکر ولسوالی آقچه راه اندازی چنین برنامه های بشردوستانه از سوی افراد و اشخاص خیرخواه را ستودنی خوانده می گوید که با افزایش مشکلات اقتصادی میان مردم، برای دست گیری از خانواده های نیازمند باید دامنه همچوبرنامه ها از سوی تاجران و نهاد های کمک کننده وسعت یابد.

” امروز اطفال ما را که در ولسوالی آقچه قرار دارند زیر نظرشان گرفته از بودجه شخصی خودشان به گونه رایگان ختنه می نمایند “

از سوی هم خانواده های این کودکان از این اقدام خیرخواهانه این داکتر جوان استقبال کرده می‌گویند که مردم در این ولسوالی برای ختنه فرزندان شان مصارف هنگفتی را متقبل می شدند که با تطبیق چنین برنامه ها، جلو مصارف گزاف و بیجا گرفته خواهد شد.

” درگذشته خانواده های پولدار برای ختنه فرزندان شان مراسم های بزرگ می گرفتند که همه مصارف بیجا بود و این به یک فرهنگ تبدیل شده بود که برای خانواده های فقیر مشکل تمام می شد “

آنان از سایر افراد، تاجران و نهادهای خیریه که توانایی کمک را دارند خواهان دستگیری خانواده های نیازمند در این ولسوالی استند.

ولسوالی آقچه در 45 کیلومتری شهرشبرغان قرارداشته که 80 درصد از باشنده گان آن پیشه دهقانی و مالداری دارند، اما خشک سالی های چندسال اخیر سبب شده که مردم این ولسوای با مشکلات اقتصادی فراوان روبرو شوند.  

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA