ads

ثبت و راجستر 2500 عراده موتر یک کلید دست افغانستان در جریان 3 هفته در هرات

مسئولان مدیریت ترافیک هرات می‌‍گویند که روند ثبت و راجستر موترهای یک کلید دست افغانستان از سه هفته به این سو در ولایت هرات آغاز شده است.

نصرالله احمدی
18 حمل 1402
ثبت و راجستر 2500 عراده موتر یک کلید دست افغانستان در جریان 3 هفته در هرات

 

 

ذبیج الله اکبری، مدیر ترافیک ولایت هرات می‌گوید که در این مدت حدود 2500 موتر یک کلید دست افغانستان را ثبت و راجستر کرده اند.

در همین حال شماری از دارندگان موترهای یک کلید دست افغانستان از ثبت و راجستر شدن این نوع موترها استقبال می‌کنند.

همکار ما نصرالله احمدی با شرح بیشتر

____________________________________________

روند ثبت موترهای یک کلید دست افغانستان از سه هفته به این سو در ولایت هرات آغاز شده است.

مسئولان مدیریت ترافیک هرات می‌گویند که در این مدت حدود 2500 عراده موتر فرمان چپ فاقد اسناد ثبت و راجستر گردیده است.

ذبیح الله اکبری، مدیر ترافیک هرات در صحبت با کلید می‌گوید که روزانه حدود 800 عراده موتر را ثبت و راجستر می‌کنند.

آقای اکبری افزود: “این وسایط را به هدف ثبیت و تشخیص ارقام سایط نقلیه، تنظیم جریان ترافیک، جلوگیری از وقوع جرایم و بلند رفتن سطح عواید ملی ثبت و راجستر می‌کنیم.”

این مسئول مدریت ترافیک هرات بیان داشت که حالا موترهای یک کلید دست افغانستان را ثبت و راجستر کرده و سپس برایشان جواز سیر موقت توزیع می‌کنند.

نجیب الله یوسفی، یکی از کارمندان مدریت ترافیک هرات در صحبت با کلید می‌گوید که از هر موتر نظر به مدل و سلند پول اخذ می‌کنند.

“از موترهای مدل 2 هزار از هر سلند 3400، موترهای مدل 2010 هر سلند 5400 و موترهای مدل 2023 هر سلند 7400 افغانی گرفته می‌شود.”

مسئولان مدیریت ترافیک هرات می‌گویند که در جریان 3 ماه هرفردی که موتر یک کلید خود را ثبت و راجستر ننمود، برایش اجازه تردد در شهر داده نخواهد شد.

در همین حال شماری از افرادیکه موترهای یک کلید دست افغانستان خود را برای ثبت و راجستر آورده اند از این روند استقبال می‌کنند.

محمد صفر، یکی از دارندگان موترهای یک کلید در صحبت با کلید می‌گوید ثبت و راجستر این نوع موترها برای شان ماهیت ملکیت می‌بخشد.

“سند که داده شود خیلی خوب است، قبلا که سند نداشت هرکس این موتر را سوار می‎شد از خودش بود، و کار ثبت و راجستر موترها به سرعت پیش میرود.”

عبدالخالق، یکی دیگر از دارندگان موترهای یک کلید گفت که با ثبت و راجستر موترهای یک کلید، دزدی از داخل شهر برچیده خواهد شد.

“موتر سه سال به پیش من است، حالا اوردیم که ثبت و راجستر کنیم و جوازسیر بگیریم، از موتردارها می‌خواهم که موترهای ویشی خود را ثبت و راجستر کنند.”

براساس آمار مدیریت ترافیک هرات هم اکنون حدود 200 هزار موتر یک کلید دست افغانستان در ولایت هرات تردد دارند و ثبت این نوع موترها علاوه بر اینکه از زیان‌های اقتصادی موترفروشانی که موترهای قانونی می‌فروشند جلوگیری می‌کند باعث تامین امنیت بهتر نیز می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA