ads

تاکید بر رفع فاصله‌ها از میان مردم و حکومت

پس از آنکه سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله نگرانی‌اش را از فاصله میان مردم و حکومت ابراز کرد، برخی از تحلیل‌گران سیاسی می‌گویند که حکومت باید برای جلب اعتماد مردم بیشتر تلاش کند. به باور این کارشناسان نزدیک شدن حکومت و مردم می تواند، پایه‌های حکومت را بیشتر از این تقویت کند.

هاجر جعفری
23 دلو 1401
تاکید بر رفع فاصله‌ها از میان مردم و حکومت

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله در یک گردهمایی در ولایت خوست، از برخی مقامات حکومتی انتقاد کرده و گفت که انحصار قدرت تبدیل به یک اصل و افتخار در نظام شده است.

این مقام بلند پایه امارت اسلامی می‌افزاید که بین مردم و حکومت فاصله ایجاد شده و این فاصله باید از بین برود:” این شرایط قابل تحمل نیست! اگر ما، که حاکم فعلی استیم، به زخم‌های مرم مرحم و به کمبودی‌های شان رسیدگی و به انتقادات شان توجه نکنیم، کی توجه خواهد کرد؟”

در عین حال شماری از کارشناسان مسائل سیاسی نیز تاکید بر توجه بیشتر حکومت به کسب رضایت مردم دارند.

عبدالجبار اکبری، تحلیل‌گر مسائل سیاسی می‎گوید که از میان برداشتن فاصله بین مردم و حکومت، می‌تواند پایه‌های حکومت را تقویت کند.

“یکی از وظایف و مکلفیت‌های اصلی حکومت تامین امنیت است. زمانی‌که ثبات اقتصادی و امنیتی برای شهروندان تامین شود، فاصله‌ها و خلا‌ها از بین می‌رود. حکومت باید تلاش کند با رسیدگی به مشکلات و خواست‌های مردم، رضایت و قناعت آنان را کسب کند.”

عبدالشکور دادرس، دیگر تحلیل‌گر سیاسی نیز تاکید دارد که حکومت باید به نظریات و خواسته‌های مردم توجه داشته باشد تا فاصله‌ها کاملا از بین برود.

“مقامات حکومتی باید شورای تصمیم‌گیری داشته باشند. آنان باید تمام اهداف شان را مشخص کرده و در مورد آن از اهل خبره مشوره‌ بگیرند. همچنان باید کارها را به اهل آن بسپارند تا خلا های به‌وجود آمده از بین برود.”

از نظر تحلیل‌گران، رفع ممنوعیت ‌آموزش و کار دختران و زنان  نه تنها سبب خشنودی مردم خواهد شد، بلکه سبب رشد اقتصاد و روحیه همکاری بیشتر خواهد گردید.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA