ads

تلاش‌های تازه نماینده خاص امریکا درباره افغانستان

توماس وست، نماینده خاص ایالات متحده امریکا در امورافغانستان برای گفت‌وگو با شرکای خود درباره افغانستان به پاکستان،آلمان و سویس سفر می‌کند. دراعلامیه وزارت خارجه امریکا آمده است که فرمان‌های اخیر امارت اسلامی نگرانی‌های جدیدی را برای جامعه جهانی به میان آورده است. اما برخی از مبصرین سیاسی به این باوراند که نسخه‌هایی که تاکنون از سوی امریکا برای حل مشکل افغانستان درنظرگرفته شده، بیشترپروژه‌یی بوده است.

کلید
10 دلو 1401
تلاش‌های تازه نماینده خاص امریکا درباره افغانستان

درحالی‌که هیچ نشانه‌ای از رفع ممنوعیت تحصیل وکارزنان در افغانستان دیده نمی‌شود و باگذشت هرروز مشکلات در این عرصه بیشتر می‌گردد، توماس وست نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای افغانستان، به پاکستان،آلمان و سویس سفرمی‌کند.

بر اساس اعلامیه وزارت امور خارجه امریکا، وست در جریان سفرش تلاش می‌کند تا واکنش و اتحاد‌ منطقه‌یی و بین‌المللی را در رابطه به حقوق زنان و دختران افغان به وجود بیاورد.

اما به باور برخی از مبصرین سیاسی، سفرهای نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای افغانستان، نمی‌تواند مشکل کار و تحصیل زنان ودختران افغان را حل‌کند.

عمرنهضت، مبصر سیاسی می‌گوید:”نسخه‌هایی که تاکنون امریکا در رابطه به قضایای افغانستان رویدست‌ گرفته، نتیجه‌ای نداشته. کاری را که ظاهرا نماینده جدید ایالات متحده امریکا برای حل مشکل موجود درافغانستان انجام می‌دهد، قبلا زلمی خلیلزاد آن را به شکل پروژه‌یی انجام می داد.”

از سویی هم عبدالناصر شفیق، یکتن دیگر از مبصرین سیاسی در این مورد می‌گوید:”یگانه راه حل، مذاکرات مفید میان امارت اسلامی وجامعه جهانی و به گونه خاص با امریکا آغاز شود.”  

تلاش‌های تازه توماس وست در مورد مشکلات افغانستان درحالی آغاز می‌گردد که مقام‌های ارشد سازمان ملل متحد از جمله امنه محمد قبل از وی با مقامات کابل گفت‌وگوهایی پی‌درپی انجام دادند، اما این گفت‌وگوها هیچ تغییری درموقف امارت اسلامی درجهت رفع ممنوعیت کار وتحصیل دختران و زنان افغان به میان نیاورد.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA