ads

شکایت باشنده‌گان ولسوالی دولت آباد بلخ از عدم دسترسی به خدمات عامه

تعدادی از باشنده‌گان ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ از خدمات عامه در این ولسوالی شکایت دارند. آنها خرابی جاده‌ها، نبود برق و کمبود خدمات صحی در این ولسوالی را از جمله مشکلات کنونی شان یاد کرده و خواهان رسیدگی از سوی حکومت استند. مسئولان محلی اما می‌گویند که تلاش‌ها جریان دارد تا مشکلات این شهروندان به زودی حل گردد.

عبداللطیق سهاک
27 جدی 1401
شکایت باشنده‌گان ولسوالی دولت آباد بلخ از عدم دسترسی به خدمات عامه

شماری از باشنده‌گان ولسوالی دولت‌آباد ولایت بلخ از عدم توجه مسئولان حکومتی در رابطه به خدمات عامه در این ولسوالی شکایت دارند.

کمبود خدمات صحی، عدم تطبیق طرح‌های عمرانی، کمبود برق و خرابی جاده‌ها در حال حاضر از مشکلات باشنده‌گان این ولسوالی است.

جلیل، یکی از باشنده‌گان این ولسوالی می‌گوید:”اکثر سرک‌های قریه‌های ما درست جغل اندازی نشده و ما خواهان جغل‌اندازی این جاده‌ها استیم تا نهادهای کمک رسان بتوانند پروژه‌ها را اینجا تطبیق نماید.”

شاه محمد امیری، یکی دیگری از باشنده‌گان این ولسوالی می‌گوید:”برق می‌خواهیم، کلینیک و شفاخانه همراه با سرک می‌خواهیم و از حکومت می‌خواهیم که برای ما زمینۀ کار را فراهم سازد.”

سرک، برق و کلینک صحی تمام خواست‌های باشنده‌گان دولت آباد نبوده، بلکه آنان می‌گویند که خشک سالی آسیب‌های فراوانی به مردم رسانده است، از این رو آنان خواهان کمک مواد غذایی و زراعتی نیز استند.

ظاهر مرادی دیگر باشنده ولسوالی دولت‌آباد بلخ می‌گوید:”بسیاری مردم ولسوالی دولت‌آباد زراعت پیشه استند و شغل بافنده‌گی هم تاحدودی رواج است، اما مردم از اثر خشک سالی‌های اخیر با مشکلات زیادی روبرو استند.”

با این حال مسئولان محلی در این ولسوالی با تایید برخی از مشکلات باشنده‌گان این ولسوالی، از تلاش‌ها در زمینه رسیدگی به آن مشکلات سخن می‌زنند.

کمال‌الدین زاهد، ولسوال دولت‌آباد می‌گوید که این ولسوالی جغرافیه وسیعی دارد و نیاز به کار بیشتر است.

“سرک‌های ما خیلی خراب استند و نیاز به ترمیم اساسی و جغل اندازی دارند. ما نیاز به مراکز صحی داریم و بعضی اوقات مریضانی که از قریه‌های دور دست به مرکز آورده می‌شوند، در مسیر راه فوت می‌کنند.”

این ولسوالی با داشتن۵۲ قریه، حدود  یک صد و پنجاه هزار نفر را در دل خود جا داده است و بیشتر باشنده‌گان این ولسوالی با شغل دهقانی و مالداری مخارج زند‌گی شان را تامین می‌کنند.

نبود خدمات عامه، فرصت‌های شغلی و عدم توجه نهادهای خیریه، نه تنها در این ولسوالی، بلکه در بسیاری از ولسوالی‌های ولایت بلخ مردم را رنج می‌دهد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA