ads

سرمای شدید در هرات جان دو تن را گرفت و 67 تن را روانه‌ شفاخانه کرد

مسئولان صحی در ولایت هرات می‌گویند که 61 تن به دلیل گاز گرفتگی یخ‌زده‌گی در روزهای سرد زمستان به شفاخانه منتقل شده‌اند. در همین حال عبدالله انصاف، آمر مطبوعات قومندانی امنیه هرات می‌گوید که به دلیل یخبندان و سردی هوا سه رویداد ترافیکی در شاهراه‌های هرات بوقوع پیوسته که از اثر آن 1 مرد و یک کودک جان باخته و 6 تن دیگر زخمی شده‌اند. از سوی هم مسئولان کمیته حالت اضطرار از جمع‌آوری 90 کودک کارگر و 4 هزار معتاد در جریان روزهای اخیر از این ولایت خبر می‌دهند.

 نصرالله احمدی 
25 جدی 1401
سرمای شدید در هرات جان دو تن را گرفت و 67 تن را روانه‌ شفاخانه کرد

بارش برف و یخبندان شدید در ولایت هرات 61 تن را روانه شفاخانه حوز‌وی این ولایت کرد.

مسئولان شفاخانه حوز‌وی هرات می‌گویند که از آغاز موج سرمای شدید در این ولایت، 25 نفر به علت یخ‌زدگی و 36 نفر دراثر گازگرفتگی به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

داکتر فرهاد افضلی، مسئول بخش عاجل شفاخانه مرکزی هرات در صحبت با کلید گفت:”به تعداد 25 نفر دچار یخ‌زدگی دست و پا بودند که شماری بعد از تداوی مرخص و شماری دیگر  آنان در بخش سوختگی تحت مداوا قرار دارند.”

مسئول بخش عاجل شفاخانه مرکزی هرات درعین حال از مراجعه حدود 36 تن که در اثر گاز و زغال گرفتگی دچار مسمومیت شده بودند به این بخش خبر می‌دهد.

از سوی دیگر  بارش برف، سردی هوا و یخبندان شدید در شاهراه‌ها نیز باعث وقوع حوادث ترافیکی شده است.

عبدالله انصاف، آمر مطبوعات قومندانی امنیه هرات می‌گوید که در اثر سه حادثه ترافیکی در شاهراه‌های هرات – اسلام قلعه و هرات –تورغندی، یک تن کشته و 6 تن  دیگر زخمی شدند.

“پیش از یخبندان شدید در شاهراه‌ها، از راننده‌گان موترهای تیزرفتار و باربری خواسته شده بود تا در تردد از شاهراه‌ها از چین(زنجیر) در موترهای شان استفاده کنند.”

مسئولان امنیتی می‌گویند که یک موتر باربری در منطقه تانک مولوی هرات، جان یک کودک را نیز گرفته است.

 با این همه مسئولان کمیته حالت اضطرار ولایت هرات از جمع‌آوری کودکان روی سرک و معتادان در جریان شب‌های سرد در این ولایت سخن می‌زنند.

حافظ میرزا محمد ابومنصور، رئیس کار و امور اجتماعی هرات در صحبت به کلید گفت که این اداره 90 کودک بی‌سرپنا را شبانه از جاده‌های این ولایت جمع‌آوری کرده است.

“در جریان موج سرمای شدید به تعداد 65 پسر و 25 دختر را که از طرف شب در جاده‌های این ولایت بسر می‌بردند جمع‌آوری و به پرورشگاه‌ها منتقل کردیم.”

افزون بر این مسئولان کمیته حالت اضطرار از جمع‌آوری حدود 4 هزار معتاد از شهر خبر می‌دهند که به تعداد 80 تن آنان زنان می‌باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA