ads

استقبال تجارت پیشه‌های هرات از معافیت جریمه‌های مالیاتی

شماری از تاجران، سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران هرات از معاف شدن جریمه‌های مالیاتی از سوی امارت اسلامی ابراز خرسندی کرده و می‌گویند که این تصمیم باعث رشد سرمایه‌گذاری در کشور خواهد شد. مسئولان در اتاق صنایع و معادن هرات می‌گویند که معافیت جریمه‌های گذشته سهولت‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاری‌های آینده ایجاد می‌کند.

نصرالله احمدی
10 جدی 1401
استقبال تجارت پیشه‌های هرات از معافیت جریمه‌های مالیاتی

برخی از تاجران و صنعت‌گران در ولایت هرات با ابراز خوشنودی از معاف شدن از جریمه‌های مالیاتی می‌گویند که این تصمیم امارت اسلامی زمینۀ سرمایه‌گذاری بیشتری را فراهم می‌کند.

امارت اسلامی به تاریخ 4 جدی سال روان، نشستی را تحت عنوان “معافیت جریمه‌های مالی و حمایت از صنعت و تجارت” در کابل برگزار کرد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزراء در این نشست اعلام کرد که حکومت کنونی برای تاجران سهولت ایجاد می‌کند و مسئولان ضمانت کنندۀ شفافیت در روند جمع‌آوری مالیات می‌باشند.

به این اساس حمیدالله خادم، رییس اتاق صنایع و معادن هرات می‌گوید که این تصمیم برای افرادی که در گذشته به دلایل مختلف نتوانسته‌اند مالیات شان را پرداخت کنند، یک کمک خوبی به حساب می‌آید.

“تاجران و صنعت‌گرانی که در گذشته نتوانسته‌اند جوازهای شان را به دلیل‌های مختلف تجدید کنند، با معاف شدن جریمه‌های مالیاتی فرصت خوبی برای آنان ایجاد شده تا جوازهای شان را طی مراحل کنند.”

رئیس اتاق صنایع و معادن هرات می‌افزایند که اگر مالیات بیشتر کاهش پیدا کند، صنعت‌گران می‌توانند با خاطر آرام سرمایه‌گذاری کنند.

“پیشنهاد این است که اگر بحث جریمه‌ها یا برای همیشه بخشیده شود ویا کاهش پیدا کند، در قسمت جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش سکتور خصوصی موثر خواهد بود.”

در همین حال شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران در هرات نیز از معافیت جریمه‌های گذشته مالیاتی خرسند به نظر می‌رسند.

توریالی غوثی، یکی از تاجران هرات در صحبت با کلید می‌گوید که معافیت جریمه‌های مالیاتی باعث علاقمندی تاجراین به سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود.

“معافیت جریمه‌های مالیاتی یک کمک بزرگ برای تاجران و سرمایه‌گذران است. با معافیت، تاجران می‌توانند با خیال راحت مواد خام خود را وارد کرده و بیشتر سرمایه‌گذاری کنند.”

سید جان صادقی، یکی دیگر از تاجران هرات از مسئولان می‌خواهد تا مالیه را همزمان با وارد کردن اجناس در گمرک‌ها اخذ کنند.

“اگر وزارت مالیه تسهیلاتی را برای تاجران ایجاد کند تا آنان بتوانند مالیه‌های شان را همزمان با وارد کردن اجناس پرداخت کنند، از ضیاع وقت جلوگیری می‌شود.”

امارت اسلامی همزمان با معافیت جریمه‌های مالیاتی، به تمام تاجران و سرمایه‌گذاران هشدار داده است که مالیات شان را در زمان معین آن پرداخت کنند، در غیرآن با مخالفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است که ملا عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء در نشست “معافیت جریمه‌های مالی و حمایت از صنعت و تجارت” اعلام کرد که معافیت جریمه‌های مالیاتی، سهولت برای ادامه کار تاجران می‌باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA