ads

مرکز تجارتی زنان در هرات بازسای می‌شود

کار ترمیم مرکز تجارتی زنان (مرکز تجارتی خدیجه کبرا) از سه هفته به این سو آغاز شده است. قرار است این مرکز‌ به حمایت مؤسسه‌ ودان دوباره بازسازی گردد.

مرجان وفا
8 قوس 1401
مرکز تجارتی زنان در هرات بازسای می‌شود

شماری از زنان تجارت پیشه که در این مرکز فعالیت دارند، بازسازی این مرکز را برای رونق بیشتر محصولات و کاروبار زنان بسیار مهم می‌دانند.

آنان با استقبال از بازسازی این مرکز تجارتی می‌گویند که این مرکز  از جهات مختلف از جمله ساختمان، بخش‌های برق‌، آب، قسمت‌های تهداب و دیوارهایش تخریب شده است.

 این بازسازی به پشنهاد زنان تجارت پیشه و به حمایت مؤسسه ودان در هرات صورت می‌گیرد.

انجینر حکمت‌الله حکمت، مسئول دفتر ودان می‌گوید که قرار است کار بازسازی این مرکز به‌گونهء معیاری صورت گیرد.

“تمام تلاش ما این است که این ساختمان را از قسمت‌هایی که تخریب شده، دوباره بازسازی کنیم. تا زنان بتوانند به تجارت شان ادامه دهند. ما دیوارها، دروازده‌های خراب شده، مشلات برق و سیستم آبرسانی این مرکز را به شکل معیاری آماده می‌کنیم.”

از سویی هم مسئولان در مرکز تجارتی خدیجه کبرا می‌گویند که در گذشته این مرکز‌ حدود ۲۵ باب دکان داشت که پس از بازسازی دکان‌ها افزایش خواهد یافت.

مرسل توفان منشی این مرکز‌ تجارتی به کلید گفت که قسمت‌های زیادی از این مرکز‌ تخریب شده است و بزودی درست خواهد شد.

“زنان زیادی استند که قرار است دوباره به فعالیت‌های تجارتی شروع کنند، ما امیدواریم که این یک نوید خوبی در قسمت تجارت زنان باشد.”

درعین حال شماری از زنان تجارت پیشه با استقبال از بازسازی این مرکز تجارتی می‌گویند که ترمیم مجدد این ساختمان، باعث رونق بیشتر تجارت زنان خواهد شد.

جمیله سادات، یکی‌ از زنان تجارت پیشه می‌گویدکه بیش از ده سال است که در این مرکز کار می‌کند:”این ساختمان خیلی تخریب شده بود و کلا نما و زیبایی خود را از دست داده بود. خیلی خوب است که این ساختمان ترمیم می‌شود و ازین پس زنان می‌توانند که به تجارت خود به‌گونه‌ء بهتری ادامه دهند.”

همچنان شریفه نورزی یکی دیگر از زنان تجارت پیشه می‌گوید:”قسمت‌های مختلف ساختمان تخریب شده بود. ما امیدواریم که به شکل معیاری ترمیم گردد تا خاطر ما آسوده شده و تجارت ما هم رشد کند.”

مرکز تجارتی خدیجه کبرا یکی از مراکز بزرگ تجارتی زنان است که از تاسیس آن حدود ۱۴ سال می‌گذرد. این مرکز در گذشته حدود ۳۰ باب دکان داشت و حال قرار است کار ترمیم مجدد آن به حمایت یکی از مؤسسات صورت گیرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA