ads

مقام‌های بلخ: امارت اسلامی در تلاش بازسازی است

مقام‌های در ولایت بلخ می‌گویند که امارت اسلامی بعد از یکسال حکومتداری، اکنون تلاش خود را برای رشد اقتصاد و پایان دادن به بیکاری در کشور آغاز کرده است تا از عواید داخلی پروژه‌های بازسازی را تمویل نماید.

عبداللطیف سهاک
30 عقرب 1401
مقام‌های بلخ: امارت اسلامی در تلاش بازسازی است

به همین هدف شاروالی ولسوالی بلخ ولایت بلخ کار کانکریت ریزی یکی از جاده‌های این ولسوالی را از عواید داخلی ولسوالی آغاز کرده است.

باشنده‌گان بلخ با استقبال از آغاز این پروژه، خواهان تطبیق پروژه‌های دیگر در این ولسوالی استند.

کار کانکریت‌ریزی یکی از جاده‌های داخل شهر ولسوالی بلخ ولایت بلخ که از بودجه شاروالی این ولسوالی تمویل می شود آغاز شد.

قمرالدین ابوجواد، شاروال ولسوالی بلخ می گوید که این جاده تا سه ماه دیگر تکمیل و به بهره برداری سپرده می شود.

“این پروژه شامل کانکریت‌ریزی یک کیلومتر جاده است که از بودجه عواید شاروالی بلخ، تمویل شده و هیچ کسی با ما در این رابطه کمک نکرده و در ظرف سه ماه تکمیل خواهد شد.”

در همین حال مسئولان محلی ولایت بلخ بر تعهد امارت اسلامی جهت رویدست‌گیری برنامه‌های بیشتر عمرانی و زیربنایی در سطح این ولایت سخن می‌زنند.

ذبیح‌الله نورانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ بلخ می‌گوید که جهاد مسلحانه مقامات امارت اسلامی پایان یافته و حال آنان می‌خواهند که در بازسازی کشور سهم فعال داشته باشند.

“زمان جهاد برای رشد اقتصاد است. تلاش این است که افغانستان به پای خود ایستاده شده و برای مردم زمینۀ کار فراهم شود. جنگ و وحشت زیاد در کشور سپری شده و باید آباد شود. امارت اسلامی تصمیم بازسازی را دارد.”

از سوی دیگر شماری از باشنده‌گان بلخ با استقبال از کانکریت‌ریزی جاده‌های این ولسوالی، بر عملی شدن تمام پروژه‌های زیربنایی در این ولسوالی و در مجموع ولایت بلخ تاکید دارند.

نعمت‌الله، یکی از باشنده‌گان ولسوالی بلخ می‌گوید:”باکانکریت‌ریزی این جاده، مشکلات ما حل می‌شود، در بهار از خاد باد و در زمستان هم از گل ولای نجات می‌یابیم. “

پس از رویکار آمدن امارت اسلامی در کشور مردم خواهان آغاز بازسازی و نوسازی د رمناطق مختلف کشور استند، اما به دلیل محدودیت‌های اقتصادی بسیاری از پروژه‌های بازسازی و زیربنایی در کشور متوقف شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA