ads

افزایش پرچوی‌های برق در کابل

درحالی که باشنده‌گان شهر کابل از پرچوی‌های برق شکایت داشته و می‌گویندکه از چند روز به اینسو، پرچوی‌های برق افزایش یافته و سبب مشکلات زیادی شده است، اما مسئولان ریاست شرکت برشنا می‌گویند که یک سرکت برق وارداتی ازبکستان قطع شده و با رفع این مشکل، توزیع برق به حالت عادی آن بر می گردد.

کلید
29 عقرب 1401
افزایش پرچوی‌های برق در کابل

با آمدن فصل سرما درکنار سایر مشکلات و نگرانی‌ها، نامنظم شدن جریان برق نیز یک معضل جدی برای مردم می‌باشد.

شماری از پایتخت نشینان ، می‌گویندکه در چند روز اخیر بسیاری از ساحات شهر، از اثر پرچوی‌های دوامدار برق با مشکلات زیادی روبرو شده است.

مصطفی، باشنده شهر کابل می‌گوید:”پرچوی‌های برق بسیار زیاد شده، همین حالا دکان ما برق ندارد، ساعت هفت صبح که قطع می‌شود ساعت دو یا سه بعد از ظهر دوباره وصل می‌شود، آنهم برای مدت کمی.”

محمد خان یکی دیگر از باشنده‌گان کابل نیز از این ناحیه شکایت داشته و می‌گوید:”برق یک شب است، یک شب نیست. صبح قطع می‌شود، عصر می‌آید. عصر می‌رود، صبح می‌آید. دولت باید برق را به گونهء دوامدار توزیع کند.”

همچنان بشیر، باشنده منطقه کارته سه شهر کابل افزایش پرچوی‌های برق را تایید کرده و از ریاست شرکت برشنا می‌خواهد که در این قسمت توجه کند.

“چند روز شده که برق بسیار خراب شده و پرچوی آن زیاد شده. مردم هم فقیر استند و توان گرم کردن خانه‌های شان را ندارند. اگر برق باشد تا حدی مشکل حل می شود.”

با این حال حکمت‌الله میوندی، سخنگوی ریاست شرکت برشنا افزایش پرچوی‌های برق را تایید کرده و می‌گوید:”یک دلیل پرچوی برق درکابل، قطع یک سرکت برق وارداتی ازبکستان می‌باشد که با رفع این مشکل، توزیع برق درشهرکابل به حالت عادی بر می‌گردد.”

از سوی دیگر برخی از مبصرین به این باورند که متکی بودن افغانستان به برق وارداتی ازکشورهای بیرونی باعث ایجاد چنین مشکلات می‌شود.

احسان‎الله احسان، مبصر اقتصادی می‌گوید که افغانستان از لحاظ تولید انرژی دارای منابع آفتابی و آبی فراوان است که استفاده مؤثر از این منابع، می‎تواند در بخش انرژی مشکلات را حل کند.

“حکومت باید روی پروژه‌هایی کار کند که باعث تولید انرژی یا برق می‌شود و اعمار بندها، استفاده از برق بادی و آفتابی می‌تواند افغانستان را از اتکا به برق وارداتی، نجات دهد.”

بر اساس معلومات مسئولان، ۷۰ درصد برق مورد نیاز افغانستان از ازبکستان، تاجکستان و ایران وارد می‌شود و متباقی ۳۰ درصد از منابع داخلی تامین می‌گردد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA