ads

تغییر نام پوهنتون افغان امریکایی به پوهنتون بین المللی افغان

وزارت تحصیلات عالی افغانستان می‌خواهد که به هدف بلند بردن ظرفیت کدرهای مسلکی، پوهنتون بین‌المللی افغان را به جای پوهنتون افغان امریکایی فعال سازند.

عبداللطیف سهاک
28 عقرب 1401
تغییر نام پوهنتون افغان امریکایی به پوهنتون بین المللی افغان

مولوی ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی که غرض مشوره با علما، محصلین و استادان پوهنتون‌ها به شمال کشور  سفر کرده، در یک گردهمایی با محصلین پوهنتون‌ها در ولایت بلخ از آنها خواست تا علیه هر سخن باطل در فیسبوک و وتسپ مقابله نمایند .

وزارت تحصیلات عالی افغانستان به هدف ارتقای ظرفیت استادان پوهنتون، می‌خواهد که پوهنتون بین‌المللی افغان را تاسیس نمایند .

مولوی ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان می‌گوید:”برای ترقی افغانستان یک نوید تازه این است، پوهنتونی که در گذشته به نام پوهنتون افغان امریکایی فعالیت داشت، پس از این نام آن پوهنتون بین المللی افغان، گذاشته شده و در آن استادان پوهنتون به سویه دکترا تربیه خواهند شد.”

سرپرست وزارت تحصیلات عالی می‌افزاید که در شرایط کنونی افغانستان با کمبود استادان پوهنتون مواجه است ولی نمی‌تواند استادان بیشتر را غرض فراگیری تحصیلات عالی به کشورهای بیرون اعزام کند.

“ظرفیت استادان نزد ما کم است و حال نمی‌توانیم آنها را به بورسیه‌های تحصیلی اعزام نماییم؛ چون اینجا ضرورت عاجل داریم. برای ساختن لابراتورها و اصلاح نصاب تلاش داریم. پول زیادی به این هدف به مصرف رسیده است.”

سرپرست وزارت تحصیلات عالی درعین حال از محصلین افغان می‌خواهد که از نظام کنونی حمایت کرده و در رفع دسایس دشمنان فعال باشند:” برای مقابله با کفار، شما انتخاب هستید، مجاهدین امارت مقابله مسلحانه را انجام داده و حال مصروف تامین امنیت سرحدات و شهر ها استند، اما حمایت ومبارزهء فیسبوک و وتسپ در توان هر مسلمان است. تقاضای من این است که علیه هرسخن باطل  مقابله نموده و دسایس آنها را تقبیح کنید.”

از دو روز به این طرف سرپرست وزارت تحصیلات عالی کشور در ولایت بلخ به سر می‌برد.

این مقام امارت اسلامی هدف از سفر خود و همکارانش به شمال کشور را مشوره با علما، محصلین و استادان پوهنتون‌های ولایات شمال، برای حل مشکلات کنونی در نهادهای تحصیلی عنوان کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA