ads

مساعدت به شماری از خانواده‌های نیازمند در هرات

با رسیدن فصل سرما نگرانی ها نسبت به خانواده های نیازمند به کمک ها بیشتر شده و نیازمندان می خواهند که با آنان کمک مواد خوراکی و سوخت صورت گیرد.

مرجان وفا
9 عقرب 1401
مساعدت به شماری از خانواده‌های نیازمند در هرات

رحیمه یکی از خانم‌های نیازمند در هرات می‌گوید، بیش از یک سال می‌شود که شوهرش را از دست داده و نان آور خانواده خودش است: “در مسیر راه بود و می‌خواست به خانه بر گردد، مرمی به او اصابت کرده بود. بعد از آن بیست روز در شفاخانه بستر شد و سرانجام فوت کرد.”
رحیمه درعین حال مادر سه فرزند است و می‌گوید که پس از آنکه شوهرش را از دست داده، یکجا با فرزندانش روزهای سختی را تحمل کرده است، حتی گاهی نتوانسته برای فرزندانش نان تهیه کند.
پری‌گل دیگر خانم بی‌سرپرست است. وقتی سر صحبت را با او باز می‌کنیم، پریشانی در رخسارش نمایان می‌گردد. او نیز می‌گوید که شوهرش را در تحولات اخیر از دست داده و خودش به تنهایی نان‌آور خانواده ده نفره است:”شوهرم سه‌چرخه داشت، مازنده‌گی‌ خوبی داشتیم، اما از روزی که شوهرم شهید شد، دیگر روی خوشی را ندیدیم.”
پری گل می‌افزاید که اکنون تهیه مصارف خانواده ده نفری برایش بسیار دشوار است و خیلی اوقات کودکانش گرسنه می‌مانند.
با این حال با نزدیک شدن فصل سرما‌ و افزایش نگرانی مردم از اوضاع بد اقتصادی، یک بنیاد خیریه با نام احمدشاه فقیری، وارد عمل شده و برای یک تعداد از خانواده‌های نیازمند مواد غذایی توزیع می‌کند.
احمد شاه‌فقیری، رئیس این بنیاد می‌گوید که تصمیم دارد برای حدود ۳۵۰۰ خانواده پیش از فرا رسیدن فصل سرما، کمک کند:”بنیاد ما تلاش دارد با رسیدن هر فصل به خانواده‌های نیازمند کمک کند. در این فصل کمک‌های ما شامل مواد سوخت و‌ مواد غذایی است.”
این کمک‌ها در حالی توزیع می‌گردد که براساس گزارش‌ها هزاران خانواده در فصل سرما با مشکلات فقر و گرسنگی روبرو هستند.
سازمان‌های مددرسان، اعلام کرده‌اند که بیش از ۱۹ میلیون نفر در فصل زمستان امسال دسترسی به مواد غذایی و دیگر نیازمندی‌های اولیه ندارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA