ads

یک محموله میوه‌های خشک هرات به آلمان صادر می‌شود

مسئولان در ولایت هرات می‌گویند، یک محموله میوه‌های خشک که شامل مغز جلغوزه، پسته و کشمش بوده، آماده صادر شدن به آلمان است.

مرجان وفا
8 عقرب 1401
یک محموله میوه‌های خشک هرات به آلمان صادر می‌شود

به گفتهء مسئولان، این اولین بار است که یک محموله ۱۲ تُنی مغز جلغوزه از حوزه غرب کشور به اروپا صادر می‌شود.

سید مسعود سادات، معاون اتاق‌های تجارت و سرمایه‌گذاری هرات می‌گوید که قرار است یک محموله میوه‌های خشک از بندر اسلام‌قلعه به آلمان صادر گردد.

“حدود ۱۲ تُن جلغوزه است، ۸ تُن کشمش و پسته که با کیفیت بالایی پروسس شده، به آلمان صادر خواهد شد.”

درعین حال مسئولان اتحادیه صادر کننده‌گان زون غرب کشور ارزش این محموله را ۴۰۰ هزار دالر امریکایی اعلام کرده و می‌گویند که این اولین محموله بزرگ محصولات میوه‌های خشک از غرب افغانستان خواهد بود که به آلمان صادر می‌شود.

مهدی اکرمی، رئیس اتحادیه صادرکننده‌گان زون غرب می‌گوید:

“در حال حاضر بیشترین صادرات را زون غرب دارد. حدود ۵۰ قلم صادرات از هرات داریم که شامل میوه‌های تازه، میوه‌های خشک، نباتات، گیاه‌هان خشک و غیره است.”

با این همه پروسس‌کننده‌گان میوه‌های خشک صادر شدن محصولات شان را یک فرصت اقتصادی خوبی دانسته و اظهار خرسندی می‌کنند.

تاج‌گل، یکی از پروسس‌کننده‌گان می‌گوید که تمام تلاش خود را به خرچ می‌دهد تا محصولات بهتر و با کیفیت بالا را برای صادر کردن به آلمان آماده کند.

“خیلی خوب است که ما این‌جا هم کار می‌کنیم و هم در اقتصاد کشور سهم بالای داریم.”

درعین حال شرمیلا، یکی دیگر از پروسس‌کننده‌گان می‌گوید: “من روزانه حدود ۱۶۰ افغانی کار می‌کنم. خیلی خوب است که زمینه‌ای شغلی برای ما ایجاد شده است.”

به گفته‌ای مسئولان اتحادیه صادر کننده‌گان، حوزهء غرب کشور، سالانه بیشترین صادرات را در بیرون از کشور دارد و اگر برای محصولات افغانستان در کشورهای دیگر بازار یابی خوب صورت گيرد، سطح صادرات افغانستان بیش تر از پیش بلند خواهد رفت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA