ads

روند توزیع مواد غذایی برای 100 هزار خانواده در بلخ آغاز شد

همزمان با نزدیک شدن فصل زمستان، روند توزیع بسته‌های مواد غذایی برای 100 هزار خانواده فقیر و نیازمند در ولایت بلخ، آغاز گردید.

عبداللطیف سهاک
7 عقرب 1401
روند توزیع مواد غذایی برای 100 هزار خانواده در بلخ آغاز شد

حفیظ‌الله؛ مسئول انجوهای ریاست اقتصاد ولایت بلخ می‌گوید، که این بسته‌ها برای خانواده‌ها نیازمند در چهارده ولسوالی و دوازده ناحیه شهر مزار شریف، توزیع می‌شود.

به گفته او، بسته‌ها شامل نمک، لوبیا، آرد، دال‌نخود، روغن و غذا برای اطفال است.

حفیظ‌الله افزود:” در حدود یک‌صد هزار خانواده را در 12 ناحیه و 14 ولسوالی ولایت بلخ تحت پوشش قرار می‌دهند ، کمک‌های که صورت میگرد شامل بسته‌های مواد غذای می باشد.”

در همین حال باشنده‌گان ولایت بلخ، از چگونگی شناسایی خانواده‌های نیازمند، انتقاد نموده و می‌گویند که بیشتر این کمک‌ها، به نیازمندان نمی‌رسد.

خلیل احمد؛ یک تن از باشنده‌گان ولایت بلخ گفت :” قسمیکه می بینید استفاده جوی ها صورت میگرد و با کسانی کمک صورت میگرد که با کلانتر منتظه و دیگر افراد و اشخاص شناخت دارد.”

از سویی هم شبیر احمد؛ دیگر باشنده ولایت بلخ می‌گوید، بیشتر افرادی که برای سروی خانواده‌های نیازمند استخدام شده‌اند، کارهای شان را به‌گونه مسلکی انجام نداده‌اند.

” تقاضای ما این است که مسئولان شان درست سروی کنند و افراد مسلکی را به عنوان سروی‌کننده تعین نمایند “

مسئولان ریاست اقتصاد ولایت بلخ نیز وجود مشکلات در زمینه شناسایی نیازمندان را تایید می‌کنند، اما می‌گویند که نماینده‌گان چندین اداره دولتی، از روند توزیع کمک‌ها نظارت می‌کنند.

با این همه، مقام‌های ولایت بلخ از نهادهای کمک‌رسان داخلی و خارجی می‌خواهند که در زمینه اشتغال‌زایی نیز با مردم همکاری نموده و زمینه کار را برای جوانان بی‌کار، فراهم سازند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA